Facebookin like-painikkeen lokalisointi
-
Facebookin Like-painike ei ole lokalisoitu blogin kielen mukaiseksi.
Nyt blogini artikkelien perässä on:
Jaa: [#] Sähköpostitse [#] Twitter [f Like] [+Jaa]
Like-painikkeesta on kyllä olemassa lokalisoitu Tykkää-versio. Ilmeisesti koodi ei katsele kieliasetusta tässä kohtaa, tai jotain. Mutta minusta pitäisi.
Blogini: (visible only to logged in users).
-
Omissa blogeissani FB-painikkeet näkyvät kyllä ihan suomen kielellä.
Ja nyt kun kävin katsomassa sinun blogiasi, niin ihan suomeksi sielläkin näkyvät. -
-
-
Kiitos muuten mspotilas monista suomennoksistasi. :) Olen niitä monta sivullista hyväksynyt.
-
Mukava että on voinut olla hyödyksi noiden käännöksien kanssa :)
Itse painikkeesta, se onkin tosiaan selaimen kieliasetuksesta kiinni, kiitoksia selvittämisestä. Varmaan eri sivustot käyttävät vähän eri systeemejä tuon painikkeen lisäämiseen, ja wordpress.com tällä hetkellä luottaa facebookin kielen ”autodetektiin”, mikä tehdään selaimelta kysymällä. Lopputulos voi siis olla hieman sekava.
Hieman tutkittuani, mahdollistahan olisi tälläkin systeemillä se kieli asettaa, kun blogeille kerran asetetaan joku kieli. Nyt facebook-painike tulee omaan iframeensa, esimerkkinä yhden postini http://mspotilas.wordpress.com/2011/02/25/laakkeet/ like-painike (osoitteen avaaminen ei aiheuta like-painikkeen ”klikkausta”, ainoastaan näyttää sen):
Jos lisättäisiin urliin parametri locale=fi_FI niin Like vaihtuu Tykkää-painikkeeksi selaimen kieliasetuksesta huolimatta, eli näin:
-
Tarkennan vielä, että tämä siis ei ole minun Facebook-asetuksestani kiinni, vaan siitä, mitä ”selain toivoo” sivun kieleksi (Accept-Language-header). Esim Firefoxissa nämä voi asettaa Preferences|Content sieltä Languages|Choose.
Mielestäni tämä on siis bugi, että painikkeen kieli voi vaihdella selaimen asetusten mukaisesti, eikä ole blogin kieliasetuksen mukainen, kuten muu osa blogista.
Onko tämä btw hyvä väylä bugien eteenpäin saattamiseksi? Toinen tällä hetkellä oleva kielibugi oli ne RSS-feedien tekstit englannin kielellä.
-
Kiitoksia; aloitin like-painikkeesta ja rss linksien teksteistä ketjut englanninkieliselle foorumille.
-
Tukiyhteydenoton ja parin sähköpostin vaihtamisen jälkeen tämä on nyt korjattu, eli saatiin suomenkieliset Tykkää-painikkeet blogeihimme.
- The topic ‘Facebookin like-painikkeen lokalisointi’ is closed to new replies.