Annuler le maping de mon site pour pouvoir migrer vers wordpress.org

• Unknown's avatar

Bonjour,
    J’ai acheté un nom de domaine auprès d’un herbegeur (OVH) et j’avais utilisé l’option “maping” pour faire apparaitre le nom de domaine acheté.

Entre temps je me suis rendue compte que wordpress.org me correspondrait plus.

J’ai donc installé wordpress dans mon hebergeur via le FTP et j’ai fais pointer les DNS de mon site non plus sur wordpress.com comme avant mais sur ceux correspondant à ceux d’OVH.

Mais j’ai l’impression que ça ne suffit pas.

Je souhaiterai annuler le maping, mais en faisant repointer les DNS vers OVH rien ne se passe.
    Comment dois je procéder s’il vous plait ?

Merci

The blog I need help with is: (visible only to logged in users)

• Unknown's avatar

Hi there!

I have translated your message via Google Translate:

[Hello,
    I bought a domain name from a herbegeur (OVH) and I used the “maping” to bring up the domain name purchased.
    Meanwhile I realized that correspond wordpress.org me.
    So I installed wordpress in my hosting provider via FTP and I’m pointing the DNS of my site not on wordpress.com as before but those corresponding to those of OVH.
    But I feel that it is not enough.
    I wish to cancel the maping, but making repoint the DNS to OVH nothing happens.
    How should I proceed please?
    thank you]

From my understanding, you would like to cancel the domain mapping for:

unesurprisepour.fr

If this is what you would like to do, please reply to confirm and I can take care of this for you!

Cheers!

• The topic ‘Annuler le maping de mon site pour pouvoir migrer vers wordpress.org’ is closed to new replies.