l'en tête de l'aperçu ne s'affiche pas dans la vue finale

• Unknown's avatar

je viens de changer de thème (collectif). L’image programmée et visible sur l’aperçu ne s’afficje pas dans la vue finale. y compris l’image référencée. Ni le slogan.

The blog I need help with is: (visible only to logged in users)

• Unknown's avatar

Howdy!

Please note, our policy is to provide support primarily in English. Since your original ticket was written in another, I have used Google Translate to translate it to English. Please let me know if I misunderstood any part of your original question.

If I understand correctly, the issue is with how your site appears live versus how it appears when you preview it. Is that correct?

When I check out your site, I see the site title in the upper left-hand corner. I see you also have a site description set under Appearance -> Customize -> Site Title. The description you have set is “Accompagnement Formation Développement”. However, the Collective theme does not display the site description on the site by default.

Regarding the image, can you let me know what image you’re referring to? I currently don’t see a site logo set for your site:

Add a Logo to Your Website

Is that the image you’re referring to?

• Unknown's avatar

Thank you for your aides.
    Your question: “Si je comprends bien, le problème est la façon dont votre site apparaît en direct par rapport à la façon dont il apparaît lorsque vous affichez un aperçu. Est-ce exact?
    My Réponse: Yes
    Your question: “Quand je vérifie sur votre site, je vois le titre du site dans le coin supérieur gauche. Je vois que vous avez également une description du site mis sous Apparence -> Personnaliser -> Titre du site. La description que vous avez défini est “Accompagnement Formation Développement”.
    Réponse: YES
    YOU: “Cependant, le thème collective ne pas afficher la description du site sur le site par défaut.
    réponse: “because ?”
    YOU: “En ce qui concerne l’image, pouvez-vous me dire quelle est l’image que vous parlez?
    Réponse: image of my “bibliotèque” “redimensionnée”

Je ne vois pas actuellement un logo de site mis à votre site” The logo is in the texte (for a moment).

My problème is the “passage” between “aperçu” with image and slogan and wieu (vue) final. There are no passage…
    Thank’s

• Unknown's avatar

j’ai acheté ce thème hier. Mais je vais être obligé d’en changer s’il ne marche pas bien. L’autre que j’avais fonctionnait trés bien et il était gratuit.
    Comment faire pour changer de thème et conserver mon paiement ?

• Unknown's avatar

l’affichage se fait sur mon mobile mais pas sur mon PC ??!!

• Unknown's avatar

YOU: “Cependant, le thème collective ne pas afficher la description du site sur le site par défaut.
    réponse: “because ?”

The Collective theme does not support the site description by design. It’s a choice made by the theme designers to hide that feature of the site.

YOU: “En ce qui concerne l’image, pouvez-vous me dire quelle est l’image que vous parlez?
    Réponse: image of my “bibliotèque” “redimensionnée”

Could you copy and paste a link directly to the image file you’re referring to?

My problème is the “passage” between “aperçu” with image and slogan and wieu (vue) final. There are no passage…

Are you referring to the difference in fonts? It looks like you have enabled some different type fonts as shown here:

Screen Shot 2014 10 31 at 2 07 15 PM

In order for those to appear active on your live page, you will need to purchase the Custom Design upgrade shown here:

http://en.support.wordpress.com/custom-design/

j’ai acheté ce thème hier. Mais je vais être obligé d’en changer s’il ne marche pas bien. L’autre que j’avais fonctionnait trés bien et il était gratuit.
    Comment faire pour changer de thème et conserver mon paiement ?

If you’re unhappy with the Collective theme, you can cancel and refund the upgrade here:

https://afodev.wordpress.com/wp-admin/paid-upgrades.php?page=my-upgrades

Just use the “Cancel and Refund” link beneath the theme.

the display is on my mobile but not on my PC ?? !!

The mobile version of your site is running our default mobile theme, which is a bit different than the Collective theme. You can read more about the mobile version here:

http://en.support.wordpress.com/themes/mobile-themes/

If you do not want to use the default WordPress.com mobile theme and use the Collective mobile variation instead, you can disable it here:

https://afodev.wordpress.com/wp-admin/themes.php?page=mobile-options

• The topic ‘l'en tête de l'aperçu ne s'affiche pas dans la vue finale’ is closed to new replies.