Cannot make any sense of the templates
-
Hi.
Working in paper dition, maybe I’m old. I managed to learn by myself through the years many different softwares like InDesign, Photoshop, Illustrator DaVinci Resolve, Blender 3D… But I CAN’T understand WordPress templates.
To me, a template, is a canvas. We write a texte, assign a canvas and then the result would be the texte modeled by the canvas. Seems pretty simple.When I write an article, I’d like to chose to have a simple column, or 2 columns. When I write an article, it start in the default template right? If i change to another template, like a 2 columns one, 2 things happened: 1) nothing change in the article editor, so I don’t see any effect and 2) when I click ‘Edit’ the template, it shows up but the content of the article is inside the left column. The right columns is there.
So my question is how make it show inside the article editor?
Thank you.
EdWP.com: Yes
Correct account: YesL’adresse du blog concerné est (visible uniquement pour les utilisateurs connectés).
-
Bonjour,
Comme nous sommes sur le forum francophone de WordPress.com, je me permets de vous répondre en français. Par template, vous faites bien référence aux modèles de page ou le thème général du site ?
Dans tous les cas, effectivement le texte que vous ajoutez dans l’éditeur s’adapte à la taille du contenant dédié au contenu. Vous avez cependant la possibilité de créer des colonnes pour organiser votre contenu au sein d’une même page, pour avoir par exemple une image et du texte côte à côte.
Voici le bloc à utiliser dans l’éditeur :
https://wordpress.com/fr/support/editeur-wordpress/blocs/bloc-de-colonnes/
Une fois ce bloc ajouté, vous pouvez choisir le nombre de colonnes, puis insérer dans chaque d’autres blocs comme le bloc Paragraphe (pour du texte) ou le bloc Image pour une image.
J’espère que cela est plus clair mais n’hésitez pas à revenir vers moi si vous avez besoin de clarifications.
- Le sujet ‘Cannot make any sense of the templates’ est fermé aux nouvelles réponses.