Abonneren
-
Als ik op deze site invul dat ik me wil abonneren ontvang ik geen bevestigingsmail
WP.com: Yes
Correct account: YesDe blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
Hey Jaap,
Ik weet niet zeker of je een mail krijgt als je je aanmeld voor je eigen site.
Je kunt nakijken of je een site volgt via
https://wordpress.com/following/manageAls de site daar niet bij staat is het volgen niet helemaal goed gegaan. Als de site er wel bij staat zou je kunnen testen of je een mail ontvangt als je een nieuwe bericht plaatst.
Succes
-
Ik kom er niet goed uit.
De eerste test deed ik met een eigen mailadres, maar een ander dag dat van mijn WordPress account. Als ik me met dat mailadres abonneerde kreeg ik geen bevestigingsmail.
De tweede test – na jouw bericht – deed ik met het mailadres van mijn vrouw. Die kreeg wel een bevestigingsmail en heeft zich aangemeld. Als ik vervolgens een bericht plaats krijgt ze er echter geen mail over. Voor zover dat van belang is, mijn vrouw heeft geen WordPress account.
Kun jij me verder helpen? Zou me dolgelukkig maken :-). -
Hoi,
Een paar check vragen voor de zekerheid:
- Het email adres wat niet werkt, staat dat niet al aangemeld bij Gebruikers > Email volgers of Gebruikers > Uitnodigingen?
- Heb je de spamfolder ook nagekeken of de bevestigingsmail daar in zat?
- Zou je het nog een keer kunnen proberen en dan ook de spam folder checken
Mocht dat allemaal onverhoopt niet helpen dan zou ik graag het mailadres wat geen bevestigingsmail heeft ontvangen even nakijken. Kun je dat hier delen of wil je het liever per mail toesturen via help@wordpress.com.
-
Hoi,
Het is een beetje anders.
* Het eerste mailadres waarmee mijn vrouw zich melde als volger kreeg geen bevestiging. Staat ook niet als volger in mijn account
* Het tweede wel, dat adres staat ook als volger in mijn account. Dat geldt ook voor een adres van een vriend van mij.
* Als ik een pagina bijwerk/aanvul krijgen de beide volgers geen bericht.Kun je hier iets mee?
Als je de exacte mailadressen nodig hebt geef ik die graag door via help@. Maar misschien geeft bovenstaande uitleg al zicht op waar mijn probleem zit.Vriendelijke groet,
Jaap. -
Hoi Jaap,
Volgers krijgen uitsluitend berickt bij het publiceren van een nieuw bericht. Als je een bericht bijwerkt en je wilt dat je volgers daarvan een bericht ontvangen dan is de enige optie handmatig een mail sturen of the heet bericht kopieren naar een nieuwe bericht en dat vervolgens publiceren.
Het eerste email adres waarbij de uitnodiging niet is aangekomen kun je het beste nog een keer uitnodigen en check ook even de spam map als de mail niet in de inbox terecht komt.
-
Hoi,
Mijn verwarring ontstond doordat ik met pagina’s wil werken. Als ik een pagina bijwerk krijgen mijn volgers daarvan geen bericht. De work around die ik nu kies is om nieuwe informatie die ik publiceer te kopiëren en in een bericht te plaatsen. Zo’n bericht heeft dus vooral de functie om volgers te melden dat er nieuwe info is. Dit blijkt te werken.
Bij het niet oppakken van het eerste mailadres heb ik de oorzaak ook gevonden. Ik had de webmail daarvan geopend in dezelfde browser als waarin ik WordPress open had. Dan werkt het accepteren van de uitnodiging niet. Door een andere browser ernaast te openen en daarin de uitnodiging te accepteren werkt het wel.Dank voor je hulp.
-
- Het onderwerp ‘Abonneren’ is gesloten voor nieuwe reacties.