Besloten clubblog
-
Ik wil los van mijn persoonlijk blog, waar ik zoveel mogelijk lezers wil lokken, ook een clubblog maken waar enkel de clubleden en de potentiële clubleden terecht kunnen via de link van een nieuwsbrief. Ik wil dat echter doen zonder een inlog en een wachtwoord om de drempel zo laag mogelijk te houden. Toch is het niet de bedoeling dat wildvreemden die de nieuwsbrief niet ontvangen per toeval op het blog terecht komen. Bestaat daar een oplossing voor?
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
Je hebt twee opties, in te stellen via de “site visibility”/”zichtbaarheid site” (onder “Settings > Reading” / “Instellingen > Lezen” als je het dashboard gebruikt).
De eerste optie, en de zekerste, is om de site privé te maken, maar dan moet je iedere nieuwe lezer toestemming geven of uitnodigen.
De tweede optie is om indexeren door zoekmachines te blokkeren. Dit is niet waterdicht, het zou dus nog steeds kunnen dat er onuitgenodigde bezoekers op het blog komen, maar het maakt de kans daarop wel heel klein. -
- Het onderwerp ‘Besloten clubblog’ is gesloten voor nieuwe reacties.