beveiligde berichten automatisch toekennen aan een geautoriseerde groep
-
Hoi, een nieuweling hier, en al gelijk eentje met een probleem.
Ik heb WordPress geïnstalleerd en ik ben er heel tevreden mee. Er zijn nog wel wat kleine dingetjes waar ik mee aan de slag moet, maar er is ook één wat groter probleem. Mijn site is voornamelijk een persoonlijke blog. Ik weet niet wie dat gaat lezen, maar ik hou er rekening mee dat ook vreemden langs kunnen surfen. Aangezien niet alles voor iedereen bedoeld is, zullen er ook posts komen die alleen voor familie en vrienden zijn, kortom beveiligde berichten waar je alleen met een wachtwoord in kunt.
Mijn vraag is nu tweeledig:
1: kan ik nieuwe groepen toevoegen, anders dan alleen subscriber, author enzovoort? Gewoon een gebruikersgroep die ‘familie’ heet of iets dergelijks
2: indien dit mogelijk is, is het dan ook mogelijk om deze personen toegang te geven tot alle beveiligde berichten, mits ze zijn ingelogd? Dat ik niet telkens wachtwoorden hoef uit te sturen naar mijn lezende familie, maar dat ik gewoon in een vakje kan aanklikken dat de groep ‘familie’ dit bericht mag lezen?Ik herinner me dat dit allemaal bij LiveJournal wel mogelijk was, dus ik vraag me af in hoeverre dit ook bij WordPress mogelijk is. Eigenlijk heb ik ook niet echt een idee hoe zo’n protocol dan heet, ofwel waar ik op moet zoeken, zowel in het Engels als in het Nederlands.
Ik hoop dat ik hier hulp kan krijgen!
-
Je hebt geen blog adres gespecificeerd of geen reden opgegeven om deze post te maken toen je dit topic aanmaakte
This support forum is for blogs hosted at WordPress.com. If your question is about a self-hosted WordPress blog then you’ll find help at the WordPress.org forums.
If you don’t understand the difference between WordPress.com and WordPress.org, you may find this information helpful.
If you forgot to include a link to your blog, you can reply and include it below. It’ll help people to answer your question.
This is an automated message.
- Het onderwerp ‘beveiligde berichten automatisch toekennen aan een geautoriseerde groep’ is gesloten voor nieuwe reacties.