blog kosten
-
Ik geloof dat ik het verkeerde blog heb aangemaakt.
hoe verwijder ik dit om het naar mijn mening goede blog te maken.
of is dit blog wel helemaal gratis?De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
De basisversie (= Beginner) van WordPress.com is gratis. Als je geen upgrades hebt aangekocht via “Uitbreidingen” of de “Winkel”, hoef je dus niets voor je blog te betalen.
-
Deze lijkt mij de juiste link te zijn, zag hier ook iets over database.
Die heb ik nodig om de website bij mijn provider onder te brengen.
Bij canal digitaal heb ik nu 1terra webruimte, groeit dit jaar naar 3 terra.
Ik heb het boek, word press voor beginners voor senioren,
Hiermee kan ik stap voor stap bouwen.
Kunt U mij a.u.b de goede weg wijzen? -
deze zou naar mijn inzien de juiste geweest zijn.
-
Ik denk dat je wordpress.org bedoelt en niet wordpress.com.
Voor WordPress.com moet je zelf niets installeren, en kan je gewoon starten met je site of blog. Hiervoor moet je zelf geen webruimte voorzien.
Beide WordPress-versies werken op ongeveer dezelfde manier.
-
O, sorry dat ik het nog niet goed begrijp.
Moet ik wordpress.org. nemen om hem bij mijn provider te kunnen plaatsen?
Als ik dit doe, heb ik geen verdere kosten voor webruimte.
Ik heb nu com aangemaakt, kan ik die toch bij mijn provider plaatsen?
Of kan ik hem in Org veranderen?
U ziet dat ik de juiste weg aan het zoeken ben, help mij a.u.b.
M.V.G. Agnes. van agmeparoy. -
Geen probleem, het is soms nogal verwarrend…
Op WordPress.org kan je de blogsoftware gratis downloaden, maar die moet je nadien zelf wel installeren op je webruimte bij een hosting firma (of provider). Die webruimte is normaal gezien betalend. Soms installeren hosting firma’s deze software voor jou, vraag het vooraf zeker eens na. Hou ook in het achterhoofd dat je zelf instaat voor updates en beveiliging! Een WordPress-site die 2 jaar lang geen updates krijgt, kan al eens gehackt worden.
Op WordPress.com moet je je registreren, kan je een blog aanmaken en kan je meteen beginnen bloggen (of je website uitbouwen). Je hoeft je verder niets aan te trekken van een installatie of updates. Er zijn wel minder mogelijkheden om je site / blog uit te breiden, maar indien je enkel een “basis”blog / site wil, is dit ruim voldoende.
Je kan trouwens altijd beginnen met WordPress.com en nadien migreren naar WordPress.org.
Wil je nog wat meer info over de keuze tussen WordPress.org en WordPress.com, lees dan zeker ook eens dit artikel op mijn blog (die trouwens op WordPress.com draait):
WordPress.com of WordPress.org: welke kiezen?
- Het onderwerp ‘blog kosten’ is gesloten voor nieuwe reacties.