DNS veranderen
-
Om mijn domeinnaam aan mijn wordpresssite te koppelen moet ik iets met mijn dns doen. Dat kan het bedrijf waar ik mijn domeinnaam host doen maar dat zou gevolgen kunnen hebben voor het ontvangen van mijn mail. Hieronder hun antwoord:
“De nameservers kan ik voor u aanpassen. Zodra wij deze aanpassen, is het alleen dat de mail waarschijnlijk niet meer zal werken. Alle huidige DNS informatie van mail etc. zullen overgenomen moeten worden, om te zorgen dat alles gewoon blijft werken. Zodra dat gedaan is kan zonder problemen de nameservers aangepast worden.”Ik weet echt niet waar dit over gaat. Ik heb net gebeld en ze verwijzen me terug naar wordpress. Hoe werkt dit?
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
Je vindt de nodige informatie op deze pagina (is wel Engelstalig):
Add Email to WordPress.comIk vermoed dat jij dit gedeelte nodig hebt:
Connect your email hosting account to your custom domain
Hier staat uitgelegd hoe je DNS-records moet toevoegen. -
Bedankt Stijn voor je antwoord.Ik was niet van plan het zelf te doen. Dat moet het hostingsbedrijf doen. Hun vraag of eigenlijk waarschuwing was dat mijn mail dat ineens niet meer zou kunnen werken. Mijn vraag aan wordpress is: klopt die waarschuwing of kan ik zonder problemen mijn dns laten veranderen.
Ik vind het trouwens maar vreemd. Ik heb een premium account genomen om dit voor elkaar te krijgen en dan blijkt dat je in feite de hele digitale route die je hebt via je hostingsbedrijf uit handen moet geven. In feite betaal je dan twee keer voor je domeinnaam. Of snap ik het niet:).
-
Als de configuratie goed wordt gedaan, is er geen probleem.
Je kan je domeinnaam ook rechtstreeks bij WordPress registreren. Dat zit inderdaad een beetje in die prijs verwerkt.
Je kan het ook anders bekijken, je domeinnaam is één van de belangrijkste elementen. Die bij een betrouwbare en BEREIKBARE partner registreren is zeker geen slecht idee.
- Het onderwerp ‘DNS veranderen’ is gesloten voor nieuwe reacties.