‘Domain mapping’ vanuit YourHosting met mijn .nl domein aldaar.
-
Lukt het om .nl mijn ‘domain’ te ‘mappen’ vanuit YourHosting? Ik zit te denken aan een Premium abonnement bij WordPress.
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
Sorry, ik vond wat later zelf het antwoord op Yourhosting. Ter ieders informatie de discussie met Chat-direct aldaar:
Hoi Sander. Lukt het om mijn .nl domein te ‘mappen’ vanuit Yourhosting? Ik zit te denken aan een Premium abonnement bij WordPress.
Sander 9:14u
Doorsturen bedoelt u?
U 9:16u
Ik vond geen vertaling voor het woord maar als het doorsturen heet. Ik wil niet af van mijn abonnement bij Yourhosting.
Sander 9:17u
U kunt de domeinnaam doorsturen naar een bestaande site door middel van een DNS Redirect
U 9:18u
En dan behoud ik mijn domeinregistratie bij u? WordPress spreekt namelijk ook van ‘Domain Transfer’ en dat kan niet met een .nl extensie
Sander 9:19u
Domain transfer is verhuizen. Ik vermoed dat het niet kan bij WordPress omdat ze geen vestiging in Nederland hebben. Hij is door te sturen eventueel
U 9:20u
Ok. Ik begrijp het. Ik lees in WordPress: You can log into your account at your domain registrar and replace any existing name servers with these three domain name server (DNS) addresses:
ns1.wordpress.com
ns2.wordpress.com
ns3.wordpress.com
U 9:20u
Dat is wat u bedoelt niet?
Sander 9:20u
Ja klopt
Sander 9:20u
U kunt de naamservers zelf aanpassen via DNS- en redirectbeheer in ‘Mijn account’
Sander 9:21u
U heeft wel een DNS- redirectservice nodig als u uw hosting pakket opzegt, dit kost EUR 6,05 per jaar
U 9:21u
Ik heb bij u nog geen hostingpakket, alleen een domeinregistratie.
Sander 9:22u
Ok, dan heeft u een DNS- redirectservice nodig.
U 9:23u
Ok, die neem ik dan.
U 9:26u
Als ik naar DNS- en redirectbeheer in ‘Mijn account’ ga kan ik de naamservers dus zelf aanpassen en komt het voorstel om een DNS-redirectservice aan te schaffen vanzelf in beeld?
Sander 9:27u
Nee dat niet, als u het nog niet heeft kunt u dit bestellen via ‘Mijn producten’
Sander 9:27u
U klikt dan op de link Alleen registreren achter de domeinnaam, vervolgens selecteert u de domeinnaam en klikt u rechts op toevoegen aan nieuw pakket. U kiest dan voor DNS- redirect
- Het onderwerp ‘‘Domain mapping’ vanuit YourHosting met mijn .nl domein aldaar.’ is gesloten voor nieuwe reacties.