Domein koppelen aan WordPress

• Onbekend's avatar

Hallo, ik heb een domeinnaam (www.bonbosch.nl) gekocht bij Antagonist. Nu heb ik via WordPress geprobeerd een site te maken. Ik lees nu alleen net dat je CMS moet installeren op je server via FTP. Moet ik nu mijn account verwijderen op WordPress? Ik heb niks gedaan behalve het account aangemaakt. Maar ik zie ook dat je dan 30 dagen geen account kan aanmaken bij WordPress met hetzelfde e-mailadres. Wat kan ik het beste doen nu? Groetjes, Minke

Ik heb nog geen site op WordPress.com

• Onbekend's avatar

Hoi Minke,

Om je WordPress site te hosten heb je een hostingpartij nodig. Er is een verschil tussen websites gehost op WordPress.com en zelf-gehoste WordPress websites bij andere hosting providers. Je kunt meer lezen over het verschil via deze link:
    https://wordpress.com/nl/support/wordpress-com-en-wordpress-org/

Als je site gehost wordt bij WordPress.com is het zelf installeren via FTP niet nodig, dat doen wij voor je als je klikt op de knop “Site aanmaken”. Die knop activeert het installatie proces dus als je dat gedaan hebt is je site technisch gezien klaar, je moet er dan natuurlijk zelf nog wel je inhoud (teksten en afbeeldinge) aan toe voegen.

Je eigen domein koppelen aan je site is alleen mogelijk als je een betaald abonnement hebt, dat is er al vanaf € 48,- per jaar.

De keuze is dus aan jou nu, wil je graag je site hosten bij WordPress.com of liever bij een ander hosting bedrijf waar je zelf verantwoordelijk bent voor het opzetten van je WordPress omgeving.

• Het onderwerp ‘Domein koppelen aan WordPress’ is gesloten voor nieuwe reacties.