Domeinnaam van KPN naar WordPress

• Onbekend's avatar

Ik heb de domeinnaam Motorbootzaken.nl afgemeld bij KPN en laten registreren bij SIDN.

Hoe nu te bereiken dat deze domeinnaam ook vastgekoppeld wordt aan Motorbootzaken.com ?

De toelichting over de serverswisseling zoals bij de toelichting vermeld staat is voor mij niet helder.wat moet er precies worden gedaan om de nieuwe domeinnaam aan te melden bij WordPress ?

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

• Onbekend's avatar

Je kan een bestaand domein toevoegen via Store > Domains in je blog dashboard. Volg dan de stappen op het scherm.

• Onbekend's avatar

Ja, dat weet ik, maar dan verschijnt er een scherm waarin staat dat ik iets moet doen met het noteren van de namen van de servers, namelijk
    NS1.wordpress.com, NS2.wordpress.com,NS3.wordpress.com.

Die moet ik toevoegen op het scherm van Domeinen / maatwerk DNS records.
    Als ik dat dan doe verschijnt het rode foutscherm met de aanwijzing dat deze benamingen niet overeen komen met één van de DNS-record formaten.
    Hoe nu verder ?

• Onbekend's avatar

De 3 nameservers moeten als volgt zijn:

NS1.WORDPRESS.COM
    NS2.WORDPRESS.COM
    NS3.WORDPRESS.COM

Anders moet je even contact opnemen met je domein provider (SIDN).

• Onbekend's avatar

Vriendelijk verzoek toch een ander antwoord te geven !

Ik krijg dit op mijn scherm:

We kunnen deze records niet opslaan omdat ze er volgens ons niet goed uit zien. Controleer de onderstaande fouten. Neem contact op met de support als je niet in staat bent om het probleem op te lossen.
    (1) (1) NS1.WORDPRESS.COM
    (2) (2) NS2.WORDPRESS.COM
    (3) (3) NS3.WORDPRESS.COM
    1. Dit komt niet overeen met een van de DNS-record formaten.
    2. Dit komt niet overeen met een van de DNS-record formaten.
    3. Dit komt niet overeen met een van de DNS-record formaten.

Wat ziet er nu niet goed uit ????
    Voorts heb ik kontakt opgenomen met SIDN maar die verwijzen me weer doodleuk naar de nieuwe registrator/provider.

• Onbekend's avatar

Ik zie via http://whois.domaintools.com/motorbootzaken.nl dat het domein nog steeds bij KPN is aangemeld. Als het domein inmiddels is in beheer is bij een andere domein provider, dan zijn zij verantwoordelijk voor het DNS beheer, hier hebben wij geen controle over.

Echter kloppen de nameservers wel gewoon.

• Het onderwerp ‘Domeinnaam van KPN naar WordPress’ is gesloten voor nieuwe reacties.