e-mail omzetten
-
Hoi!
Ik heb een vraag betreffende het omzetten van de email van Webreus naar wordpress. Daarvoor moet ik volgens mij het volgende invullen:
MX 10 MAIL1.EXAMPLE.COM.
MX 20 MAIL2.EXAMPLE.COM.
TXT v=spf1 include:mail.example.com ~all
CNAME autodiscover EXCHANGE.EXAMPLE.COM.
A webmail 1.2.3.4
SRV _xmpp-client._tcp 10 10 5269 example.com.Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. En moet ik alleen iets aanpassen in WordPress of ook bij Webreus?
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
Ik heb de records voor je aangepast op https://artslentes.wordpress.com/wp-admin/paid-upgrades.php?page=domains&action=dnsedit&domain=artsenlentes.nl . Dit zijn de enige die je nodig hebt. Werkt je e-mail nu weer?
-
Ik heb precies dezelfde vraag (ook mail bij webreus) , maar dan voor een andere wordpress site, wat zijn de parameters?
-
MX 10 mx-in-1.webreus.nl. MX 20 mx-in-2.webreus.nl.Ik zie dat je de juiste records al hebt toegevoegd op https://agaatweetraad.wordpress.com/wp-admin/paid-upgrades.php?page=domains&action=dnsedit&domain=agaatweetraad.nl
-
Beste Kardotim,
Dankjewel voor het aanpassen. De mail werkt echter nog steeds niet. Heb je enig idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen?
Groetjes, Lotte
-
Er zat een klein foutje in de MX record, die ik heb net aangepast. Werkt het nu wel?
-
Ik kan nog geen mail ontvangen op agaatweetraad.nl
Misschien doe ik iets verkeerds met de CNAME. Volgens webreus zou dit er in moeten staan: ‘mail.agaatweetraad.nl CNAME mail.webreus.nl’, maar volgens mij heb ik alle varianten al geprobeerd. -
@lelieveldt je CNAME record was verkeerd, nu moet het goed zijn. Echter werkt mail.webreus.nl hier niet, dus ik weet niet of dat adres klopt.
Jij en @lottelentes hebben dezelfde webreus MX record, als dit het goede record is zou de e-mail gewoon moeten werken. Je zou eventueel even contact kunnen opnemen met webreus om te vragen of de records kloppen.
-
- Het onderwerp ‘e-mail omzetten’ is gesloten voor nieuwe reacties.