een nieuwe versie van een bestand uploaden
-
Hallo, ik heb een pdf geupload, maar hij bleek te groot. Ik heb nu een gecomprimeerde versie gemaakt, en wil de oude bestandsversie vervangen door de nieuwe. Toen ik dit eerder probeerde, liep het erop uit dat ik het oude bestand moest verwijderen, de nieuwe uploaden en vervolgens ALLE links, zowel intern als extern, moest aanpassen. Een onhandige ramp, omdat velen het bestand niet meer konden vinden. Kan dit beter? Ik hoop op een eenvoudige oplossing om gewoon het bestand te verversen…
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
Inmiddels al op het Engelstalige forum een antwoord gekregen:
justpi
Member
Feb 20, 2012, 8:33 PMAs long as the file is uploaded to WP, there’s no way to do that. When you re-upload a file with the same name, an extra number is appended to the name, to distinguish the new file from the older one. You won’t get that only if you don’t re-upload it the same month, but then again the URL will be different.
The only solution is to upload such files to a free file-hosting site.
satrughna
Member
Feb 20, 2012, 8:44 PMThank you Justpi, I was already afraid of that…. I noticed the number after the name. Too bad. I would think this could be a handy new feature of WordPress. Something to ask Santa perhaps? My birthday was two days ago…. ;-)
I tried to understand FileZilla, but ended up somewhere in the woods. Okay, I’ll just upload the other version and hope people will bear with me. I’ll leave the old version for them, unlinked but still existing.Thanks again anyway!
-
justpi wrote:
You’re welcome. The other way around this issue is to insert links to such files in a page, and give the URL of the page instead of the file.
-
Welnu, dat heb ik nu gedaan: een aparte pagina met een beschrijving van het bestand, waarnaar alle links verwijzen. Als ik nu het bestand wil veranderen, komen alle links nog steeds uit op deze pagina, en hoef ik alleen de link op deze pagina bij te werken. Ook kan ik het bestand mooi inpakken met plaatjes en een omschrijving, en dat bijwerken. De pagina hoeft niet eens zichtbaar te zijn in het menu.
- Het onderwerp ‘een nieuwe versie van een bestand uploaden’ is gesloten voor nieuwe reacties.