Email uitvallers

• Onbekend's avatar

Het blijft een gemisndat je niet snel kunt zien wie het volgen van je weblog heeft stopgezet.
    Waarom wel een bericht van de nieuwe aanmelders en geen bericht over een afmelder ?

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

• Onbekend's avatar

De gebruiker mag er zelf voor kiezen om een blog niet meer te volgen. Dit is prive en er wordt daarom hiervan geen notificatie gestuurd. Twitter, Facebook en andere sites volgen het exact zelfde principe.

• Onbekend's avatar

Dat principe blijft ook aanwezig in mijn idee. Het gaat alleen om het melden van de afmelding, niet om het afmelden onmogelijk te maken.
    Waarom krijg je anders wel bericht over een nieuwe aanmelding ? Daar redeneren we toch ook niet dat dat een privé-besluit is ?

• Onbekend's avatar

Goed punt.

Ik heb het even verder nagevraagd bij het ontwikkelingsteam en het gaat voornamelijk om het feit dat mensen continue blogs volgen en ontvolgen. Dan zou je dan ook hetzelfde moeten doen als iemand een bericht of pagina ‘liked/unliked’.

Als je voor elk van deze acties een e-mail zou moeten sturen dan wordt het gewoonweg teveel. Niet alleen voor de gebruiker zelf, maar ook voor onze servers. Daarom is er voor gekozen om dit alleen te doen als iemand je blog volgt. Tevens is dit ook veel motiverender :)

Mocht je andere goede argumenten hebben dan hoor ik dat graag. Ik kan het idee altijd op onze lijst zetten voor toekomstige ontwikkelingen.

• Onbekend's avatar

Juist aan de mails van nieuwe volgers heb ik geen behoefte, die zijn namelijk heel gemakkelijk iedere keer te achterhalen op de aparte pagina van de email-volgers: de nieuwste volgers staan immers bovenaan. Dus als je wilt zien wie de nieuwe volgers zijn klik je even op de blog-link van ht aantal volgers en je bent er.
    Ik ruil dus de aanmeldingen heel graag in voor een mail van de afmeldingen, om uw servers te ontzien.

• Onbekend's avatar

Ik heb het idee voorgelegd bij het ontwikkel team :)

Bedankt.

• Het onderwerp ‘Email uitvallers’ is gesloten voor nieuwe reacties.