Foto invoegen, dan komt die steeds bovenaan!

• Onbekend's avatar

Foto’s voeg ik onder de andere foto in, maar sinds kort komt de foto helemaal bovenaan.
    Ik kan de foto dan wel knippen….en weer plakken onder de laatste foto.
    De foto is dan veel te groot, dan moet ik die aan een hoek kleiner slepen!

• Onbekend's avatar

Hallo whmgipman,
    Fijn te vernemen dat ik niet de enige ben met het ptobleem van foto’s invoegen, ik ben precies hetzelfde probleem tegengekomen. Een “oplossing” is het plaatsen van de foto’s in omgekeerde volgorde.
    Het is voor mij erg verbazend dat WorPress geen aandacht besteed (volgens mij) aan “tekst processing”, het maken van een pagina met foto’s en tekst is een vervelende en omslachtige methode.
    Waarschijnlijk lukt het één en ander goed met de HTML methode maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Hopelijk krijgen we rzacties en wie weet een oplossing.
    Frederik

• Onbekend's avatar

Zorg wel dat je met de cursor op de juiste plaats staat als je de afbeelding upload en invoegd. Met de editor en de upload functie van WordPress kun je een heleboel doen als het gaat om de uitlijning van de afbeeldingen te regelen.

Bij het uploaden krijg je ook de optie om de afbeelding in te voegen in verschillende formaten, kies daar dan niet het originele formaat, maar een maat kleiner. Laat je de link naar de afbeelding actief dan kunnen je bezoekers doorklikken en krijgen ze de grote foto te zien.

Je kunt afbeeldingen het beste vooraf naar een goed formaat ‘resizen’met het gratis programma http://www.irfanview.com/ dat werkt voor mij altijd het beste.

• Onbekend's avatar

Dank aan de twee die reageerden het foto invoeg probleem!

Het probleem is probleem met invoegen van foto’s onder een andere foto,
    is na een week opgelost. Ik denk dat het probleem bij WordPress heeft gezeten.
    Want na de Blog van Windows Live overzetten naar WordPress.com had ik het probleem niet.Ik gebruik het programma Image Resizer wat in de XP zat, maar daarvan de Kloon voor Vista en Windows 7. Ik kies dan de optie Large. Alle foto’s selecteer ik ( groter uit de Camera van3 Mb ) en klik dan rechts op de selectie.
    Dan komt Image Resizer als optie…en kies ik Large, dan worden alle foto’s ongeveer 450 Kb. De Originele foto’s komen dan in de map Origineel.

http://computertotaal.nl/article/20687/image-resizer-kloon-voor-windows-vista-en-7.html

Zie mijn recente rubieken: http://whmgipman.wordpress.com

• Onbekend's avatar

Geen vraag maar een tip om zelf een Header te maken.

In PowerPoint heb ik een rechthoek getekend van 275 x 60 mm.
    In de rechthoek hen foto’s ingevoegd en passend verkleind.
    Men kan ook foto’s bijsnijden zodat die weer passen boven of naast elkaar.
    Maak nog een rechthoek welke groter is dan de gemaakte, en kies bij kleur
    invullen wit. Klik dan rechts op de grotere rechthoek en kies voor achtergrond.
    Sleep dan de grotere onder de 275 x 60 mm. Gebruik dan het knipschaartje wat in Windows 7 en Vista zit….en maak de gewenste selectie, sla de afbeelding op
    als JPG. In Google: whmgipman invullen om de gemaakte Header te zien in de rubriek van 14 Mei 2011.

• Het onderwerp ‘Foto invoegen, dan komt die steeds bovenaan!’ is gesloten voor nieuwe reacties.