foto's die wegvallen/niet getoond worden

• Onbekend's avatar

Hoi Allemaal,

Sinds een kwart jaar blog ik, maar je bent nooit uitgeleerd. Ik heb al allerlei mensen geholpen en hoop dat ik nu ook word geholpen. Ik plaats foto’s op mijn blog maar nu zijn er ineens een aantal foto’s weg. Ze staan ook niet meer in de Mediabibliotheek. Heb ik ze dan misschien per ongeluk gewist bij het verwijderen van overbodige bestanden? Dit is de naam van mijn blog http://djaktief.wordpress.com Het gaat om berichten uit december waar de afbeeldingen zijn verdwenen.

Verder heb ik nog een vraag over de URL die bij de foto staat. Als je een foto upload naar je mediabibliotheek wordt er gevraagd of je wel of geen URL wilt. Ik geef dan altijd op geen omdat ik niet wil dan mensen in al mijn Flicr en andere bestanden gaan zitten zoeken. Die zijn wel openbaar, maar als je niet weet dat ze er zijn ga je er ook niet zoeken. Wat zijn de voor- en nadelen van wel of niet de URL opslaan/vermelden?

Groet,

Dorothé

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

• Onbekend's avatar

Hoi Allemaal,

Geen antwoorden ontvangen helaas, dus ik heb zelf maar wat geklungeld en uiteindelijk de informatie gevonden op http://en.support.wordpress.com/images/ Maar ik weet nog steeds niet goed wat ik ermee moet doen. Kunnen jullie op de link kijken en het me in het Nederlands uitleggen.

Alvast bedankt.

groetjes,

Dorothé

• Onbekend's avatar

Hi,
    Ik meen te weten dat fotos die je op je blog opgeladen hebt, of je nu je eigen fotos van je computer gebruikt of fotos die je ergens van het web gaat lenen, dat die verdwijnen van het ogenblik dat jij ze ofwel zelf in je bestanden deleted, of dat de eigenaar ze deleted.
    Ik ken Megabibliotheek niet, maar als het zoiets is als Photobucket, moet je hun regels lezen. Misschien vind je daarin de reden waarom ze vedwenen zijn.
    Succes.

• Onbekend's avatar

Hi Jacqueline,

Ik heb nog eens heel goed mijn mediabibliotheek nagekeken en daar kon ik de foto’s inderdaad niet meer vinden, dus daar zal ik ze waarschijnlijk per ongeluk uit verwijderd hebben. Ik heb ze er nu allemaal weer ingezet, wat nog best een werk was. Gelukkig heb ik een bestandje op de pc waar ik alle blogfoto’s in bewaar.

Maar hoe het zit met die URL’s snap ik niet:

Link URL / Link Image to: – The URL/web address to which the image will be linked. Click the File URL button to link the image to its original, full-size version. Click the Post URL button to have the image linked to its attachment page.

Ik begirjp eruit dat als ik op de file URL klik dat dan het orginele formaat van de foto zichtbaar is en dat de post URL zorgt voor de koppeling aan de desbetreffende bijlage. Ik geef nooit iets aan maar zeg gelijk ‘invoegen in bericht’ in de hoop dat dit goed is.

Bij photobucket heb je een link direct naar je album en een link om je foto’s te mailen en een IMG link, maar waar die voor is weet ik niet.

Als iemand meer weet, hoor ik het graag

groetjes,

Dorothé

• Het onderwerp ‘foto's die wegvallen/niet getoond worden’ is gesloten voor nieuwe reacties.