Geen Tax/VAT bij Betaalde Nieuwsbrief
-
Hallo,
Bij het aanmaken van Payment Plans, zoals een Betaalde Nieuwsbrief, rekent WordPress/Automattic geen Tax/VAT mee in de prijs van een lidmaatschap. Ik snap dat dit bedrijf geen marktplaats is, maar een website aanbieder.
Daarmee is een lidmaatschap van €1.00/maand dus letterlijk dat bedrag. In tegenstelling tot lidmaatschappen op bijvoorbeeld Patreon, waar het bedrag dankzij Tax/VAT op €1.21/maand uit komt.
Ik ben simpelweg een blogger die een Betaalde Nieuwsbrief wil aanbieden. Ik ben geen bedrijf of eenmanszaak. Middels WooCommerce kun je uiteraard zelf Tax/VAT apart instellen en bekostigen. Maar daar heb ik geen interesse in, omdat ik niks anders dan een Nieuwsbrief wil aanbieden.
Nu vraag ik me dus af of het überhaupt mogelijk is om de Payment Plans functionaliteit te gebruiken zoals het wordt gepresenteerd. Als ik €1.00/maand ga vragen aan mijn Abonnees, wat moet ik dan doen met Tax/VAT? En wat moeten mijn Abonnees dan doen met Tax/VAT?
Het lijkt er dus op dat ik beter (bijvoorbeeld) Patreon kan gebruiken, zodat alles automatisch wordt verrekend vanuit Patreon’s service. Zoals misschien wel duidelijk, ben ik niet zo bekend met dit soort processen. Zijn er mensen die ervaring hebben met Payment Plans zonder het gebruik van extra services, zoals WooCommerce?
Dankjewel.
- Het onderwerp ‘Geen Tax/VAT bij Betaalde Nieuwsbrief’ is gesloten voor nieuwe reacties.