.gent domein
-
Beste,
ik zou graag voor een nieuwe domeinnaam het wordpress premium pack bestellen met een .gent extensie. Hoe kan ik dit doen? Externe hosting is niet nodig.
-
Ik vermoed dat je een nieuwe WordPress.com-site of -blog wil starten?
Je kan de .gent-domeinnaam aankopen via bijv. Combell of Easyhost.
Daarna kan je het Premium Pack bestellen met enkel de verwijzing naar de domeinnaam zonder registratie van een domeinnaam.
En niet onbelangrijk: Upgrades kunnen worden geannuleerd voor een volledige terugbetaling binnen 30 dagen na het plaatsen van je bestelling.
-
Bedankt voor je antwoord al!
Is me nog niet helemaal duidelijk
1. Concreet ik registreer bij combell mijn domeinnaam
2. Op https://signup.wordpress.com/signup/?ref=calypso-sites kan ik niet premium bestellen met verwijzing naar die naam, ik moet steeds een adres voor blog invullen. Wordt dit dan door Combell geregeld? Welke stappen moet ik doen? -
1. klopt
2. Ik zie ook niet hoe je meteen een nieuwe (premium) blog kan starten met een eigen .gent- domeinnaam. Maar het lukt wel als volgt:- Kies in deze stap voor het gratis WordPress.com-domein
- Selecteer onderaan deze pagina nog geen upgrade en creëer een gratis blog
- Eens deze nieuwe blog is aangemaakt, klik je in het linker-menu op “Uitbreidingen” (het kan zijn dat je eerst nog bovenaan links op “Mijn sites” moet klikken, en de juiste site moet selecteren)
- Kies de Premium-upgrade en betaal
- Eens je hebt betaald, kan je je bestaand .gent-domein toewijzen via “Uitbreidingen” > “Domeinen” > knop “Een bestaand domein gebruiken”
- Volg dan verder de instructies
Let wel, via het klassiek dashboard verloopt het net iets anders, maar het is ook mogelijk.
Ik heb dit zelf nog niet gedaan voor een .gent-domein, maar WordPress gaf me wel aan dat het mogelijk was.Ik hoop dat dit iets duidelijker is?
-
probleem is dat ik geen gratis blog kan aanmaken want het adres is reeds geregistreerd met extensie .wordpress.com.
-
-
neen, is niet door mij
alleszins gee toegang toe.
de naam met extensie gent is wel nog vrij
-
Eigenlijk maakt de naam (of adres) van de site die je registreert met de extensie .wordpress.com niet echt uit, aangezien je er nadien toch die .gent-domeinnaam aan gaat koppelen.
Je bezoekers zullen je site kennen als http://www.jouwsite.gent en niet als jouwsite.wordpress.com. -
-
-
een nieuwe blog aangemaakt. voor te linken naar mijn nieuwe domeinnaam heb ik een mail gestuurd naar combell.
Ik wacht dus af.
Weet niet zeker of het zo zal gaan.Als ik in mijn nieuwe blog naar uitbreiding ga, en ik geef mijn nieuwe .gent adres in: “kan niet geregistreerd worden”.
-
Je moet wel eerst de .gent-domeinnaam registreren bij Combell. WordPress kan namelijk zelf geen .gent-domein registreren.
Pas als die geregistreerd is bij Combell, kan je die in WordPress koppelen.
- Het onderwerp ‘.gent domein’ is gesloten voor nieuwe reacties.