Google analytics

• Onbekend's avatar

Ik gebruik de eenvoudige versie van wordpress (dus zonder database installatie) en loop tegen een paar puntjes aan.
    Ik ben benieuwd of ik hiervoor noodzakelijk moet overstappen op de install-versie of het toch wel gewoon mogelijk is met de huidige versie.

Google-analytics
    Om dit te gebruiken moet ik een stukje code invoegen in de header. Alleen waar doe ik dat? En is dit uberhaupt wel mogelijk met deze versie van wordpress?

Mailform
    Is het mogelijk een mailform te plaatsen? ik vind wel scriptjes op internetfora, maar als ik deze probeer op de site te plaatsen werkt het gewoon niet.

Eerste bericht/home
    Ik zou graag dat onder het eerste bericht de tekst (reacties plaatsen uitgeschakeld) weg gaat en ook de datum rechts boven in.
    Ik begrijp dat dit onderdeel is van de gekozen theme. Maar kan ik deze simpelweg niet aanpassen?

Ik lijk er tegen aan te lopen dat ik de code niet genoeg kan aanpassen. Klopt dit?
    En zijn hier workarounds voor?
    Wil sowieso in de toekomst overstappen naar de Install-versie van WordPress, maar graag eerst deze versie een tijdje uitproberen.

Al het advies is welkom, al hartelijk dank voor de genomen tijd.
    Niek

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

• Onbekend's avatar

@niekrosens: Klopt, je loop nu tegen de beperkingen aan van de gratis service op wordpress.com en om die zaken te regelen zul je inderdaad naar een eigen installatie toe moeten.

Google Analytics en de meeste mailforms maken gebruik van JavaScript en dat kun je niet gebruiken op WordPress.com i.v.m. beveiligingen.
    Het aanpassen van je theme is ook beperkt tot css en alleen met een betaalde upgrade.

• Het onderwerp ‘Google analytics’ is gesloten voor nieuwe reacties.