Grootte Mediabibliotheek

• Onbekend's avatar

Ik kreeg de melding: Het lijkt erop dat je 3,0 GB hebt gebruikt van je uploadlimiet van 3,0 GB (100%).
    Ik heb al mijn afbeeldingen in de bibliotheek geresized, opgeruimd en sommige verwijderd ik weet zeker dat dit geen 3GB meer is.
    Ik blijf echter de melding krijgen.
    Kan ik dat op een of andere manier resetten (een prullenbak leegmaken o.i.d.?

WP.com: Yes
    Correct account: Yes

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor moderators en personeel).

• Onbekend's avatar

Hoi,

Als je afbeeldingen verwijderd dan worden die definitief verwijderd dus een prullenbak is er niet bij de media bibliotheek. Op dit moment staan er 1.105 items in je media bibliotheek. De afbeeldingen zijn ook best groot dus het lijkt erop dat de volledige 3GB in gebruik zijn.

Er zijn verschillende mogelijkheden:

– Een betaald abonnement afsluiten, daarbij krijg je direct 50GB aan opslagruimte
    – Je afbeeldingen voortaan op een externe plek hosten, bijvoorbeeld op Flickr en dan via een link inladen op de site (screenshot:https://d.pr/i/WaYci2)
    – Je kunt de grote afbeeldingen vervangen door kleinere, dit is een nogal arbeidsintensief werkje aangezien er geen manier is om dit geautomatiseerd te doen.

• Onbekend's avatar

Beste dolgelukkig,

Hartelijk dank voor de reactie.
    Ik heb alle 1105 items in de media-bibliotheek (inderdaad arbeidsintensief) handmatig aangepast zoals ik in mijn vraag schreef. Praktisch alle afbeelding zijn minder dan 1 MB groot. Ik begrijp daarom niet hoe ik aan 3 GB kan komen.
    Voorheen kon ik in de mediabibliotheek zelf opzoeken welke mijn grootste afbeeldingen waren en zo zien waar ik misschien iets over het hoofd heb gezien/gemist heb. Dat kan ik sinds de veelvuldige wijzigingen in het dashboard en diverse andere editor-interfaces niet meer terugvinden, zo jammer!

Ik zal uw suggestie, waarvoor hartelijk dank, voor externe opslag van de afbeelding ook nog bekijken.
    Ik begrijp dat aan 3 GB een prijskaartje hangt, dat ik helaas niet kan betalen, dit is een puur persoonlijke blog.

• Onbekend's avatar

Hoi,

Ik ben er even voor je in gedoken en het blijkt dat er in de media bilbiotheek nog ruim 600 bestanden staan die groter zijn dan 1MB en de grootste daarvan is ruim 13 MB.
    Ik stuur je de lijst even per email, zodat je er mee aan de slag kunt als je wilt.

• Onbekend's avatar

Ooo, wat super aardig! Hier ben ik zo mee!

Ik zie nu de lijst en ik heb zo te zien aardig wat gemist.
    (vooral de 13MB – pf) ik ga ze weer nalopen.
    Gelukkig staat er in het excelsheet een datum bij dus zo zou ik de boosdoeners moeten kunnen achterhalen en verkleinen.

Heel erg bedankt voor de service.

• Het onderwerp ‘Grootte Mediabibliotheek’ is gesloten voor nieuwe reacties.