Hoe een zijbalk verwijderen
-
Bij het installeren van een gratis wordpressblog blijk ik 2 sidebars( zijbalken) te hebben. Hoe kan ik er 1 weghalen?
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
Hallo Lauri,
Ik keek op “indecirkelvanisis.wordpress.com” en zag ik nu één zijbalk?
Is het weghalen van een balk gelukt?
Zo ja, kan je hier omschrijven hoe je dat deed?
Ik ben dat nu ook aan het zoeken.
– En wellicht in de toekomst anderen ook.
Dan kunnen ze het antwoord hier vinden :) – -
Beste Roel, een vriendin van me zei dat ik op de zijbalk moet klikken en hem dan verslepen naar een plak links onderaan. Daar is een vak voor verwijderde widgets. Maar bij mij lukt dat verslepen niet. Als ik links klik open of sluit zich de zijbalk en als ik rechts klik komt er een heel ander menu te voorschijn. Er zijn bij mij verschillende functies die niet werken. Ik heb een windows 8.1. besturing , dus ik vraag me af of het daar mee te maken heeft. NIet helemaal compatible?
Dus ik hoop dat iemand anders mij kan helpen. Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik een volgend bericht kan plaatsen op een al beschreven pagina. Misschien weet jij dat? -
Hallo Lauri,
Je tekst lezende, denk ik (Denken! Dat is dus niet zeker weten) dat je last hebt van het rigide kararakter van een stukje software zoals WordPress. Het rigide karakter is wellicht een wat minder gemakkelijke term die ik gebruik.
Op basis van meer dan 30 jaar informatiesystemen proberen optimaler in te zetten, is het naar mijn mening/ervaring erg belangrijk dat wij al die mooie functies rustig uitproberen.
Inmiddels is het mij wel gelukt om die widgets naar een zijbalk te krijgen. Het is inderdaad het geval dat je zo een widget kan slepen, zoals een vriendin je zei.
Je verhaal lezende heb je mogelijk dat slepen niet op een juiste plek gedaan. Sta mij toe even op te sommen hoe ik het doe.
Ga naar Weergave
Kies dan Widgets
Op dat scherm zie je links een verticale kolom “Beschikbare widgets”, en rechts zie ik (dat is afhankelijk van welk Theme je hebt gekozen, en ik heb een ander Theme dan jij!) een paar witte blokken. Het bovenste blok heet bij mij “Sidebar” (ik kan me goed voorstellen dat dat bij jou “Zijbalk”, of iets dergelijks, heet).
Het lukte mij na enig proberen om één van de beschikbare widgets, van linker kant, in mijn blok “Sidebar” te slepen.
Altijd belangrijk, ik vergeet het maar al te vaak!, dan moet je die nieuwe situatie bewaren. Vaak via een knop met de naam “Save”, of “Bewaar”.Wel je ziet het Lauri.
Het is allemaal heel simpel.
Net zo simpel als die vliegenier die stelt dat vliegen simpel is, en vervolgens allerlei knopjes beroerd, door een microfoon met de luchttoren “whiskey-bravo-tango-etc-etc” roepend. En voordat je het weet scheert hij het luchtruim in … die vliegenier, die vergeten is dat je je alles moet leren. Door kijken, herhalen, nog een keer doen. En doen.
Enfin, ik hoop dat het je gaat lukken.Wat ik ook hoop is dat je nog even reageert.
Voornamelijk inhoudelijk over het onderwerp.
Ik vind het namelijk fijn als in fora zoals dit er dialogen ontstaan die mensen door kunnen lezen. Met voldoende tijd kan je dan een oplossing vinden. Voor van die probleembjes in software die een nogal rigide karakter vaak vertonen.Veel plezier in elk geval, groeten Roel
-
O! o! o!
Ik las nog even je originele vraag.
En jij wilt een widget weghalen!
Ik beschreef hoe je een widget erbij zet …
… dat is dus een weer ietwat andere situatie.
Weghalen doe ik als volgt:
Ik sleep de weg te halen widget van rechts, terug naar links, naar “Beschikbare widgets”Ik lees graag hoe je het er vanaf brengt :)
-
Ja beste Roel, dat is ’t m nou juist. Ik kan best een widget IN de zijbalk plaatsen, want als ik op zoiets ga staan beweegt -ie mee. Maar als ik op de sidebalk ga staan, gebeurt er niks. Er komt geen beweging in.Het kan dus niet verplaatst worden. Dát is mijn probleem. En, ik weet niet wat jij ziet op mijn blog, maar als ik kijk, zie ik nog steeds 2 zijbalken staan. De meest rechtse, daar staan nu reacties in, en de meest linkse, daar staat niks. Dus die moet weg.
Een soortgelijk probleem heb ik met de knop “inloggen”. Die heb ik UIT staan, dwz, niet aangevinkt, maar in de praktijk moet iedereen wél inloggen op mijn blog. Dus die knop werkt ook niet.
En verder: als ik een nieuw bericht wil plaatsen, verschijnt dat op de pagina “Over”, dus boven mijn profiel. En daar wil ik het helemaal niet hebben!
Mijn voorlopige conclusie is dus dat er dingen niet functioneren in de make-up van dit WP-blog. Ik kan er niks anders van maken; ik heb al zoveel geprobeerd! -
“Alle goede dingen in drieen”
Na behoorlijk wat aan mijn site geknutseld te hebben zie ik nu opeens wat je vriendin mogelijk bedoelde. Er is inderdaad bij Widget-pagina, aan de linkerzijde, helemaal onderaan een vak waar je widgets in kan slepen. (En dan blijven de instellingen bewaard zoals je eventueel hebt aangepast.)
Gewoon een widget naar links schuiven, leek net ook te werken, bij mij :) -
Vervelend.
Er werken een heleboel dingen niet.
(Slecht nieuws : software vind ik heel star, rigide. En ik zie het vaak als volgt. De bediening is vaak zo ondoorzichtig, dat wij gebruikers maar niet zien hoe het wel moet.)Eventjes een verzoek tussendoor.
Je stipt verschillende punten aan.
Ik vind het niet practisch om op verschillende dingen te reageren. Dat worden dan zulke lange verhalen.
Dus je opmerkingen over : knop “inloggen” en als ik een nieuw bericht verschijnt op pagina “Over”, die twee laat ik onbesproken. Mij lijkt beter dat je die in een andere forumpost, per stuk aankaart.Nu dan een antwoord op je vraag.
Je vraagt wat ik zie.
Ik zie één zijbalk, aan de rechterkant.
(En ik meen dat op de widgets-pagina je alle widget uit een blok voor een balk moet halen voor dat die voor jou, als je als administrator bent ingelogd, ook weg is. Probeer dat svp zelf even uit.)En dan een lastig punt.
Jij hebt een ander Thema dan ik gebruik.
Dus ik zie niet dezelfde zaken zoals jij die ziet.En nog een lastig punt.
Na meer dan 30 jaar software in mijn handen te hebben gehad, kies ik voor zoveel mogelijk standaard. En ik pas zo weinig mogelijk aan. Om een reden: voorkomen van problemen.Dus, ik gebruik altijd het meest standaard thema wat er is.
Paar jaar geleden was dat thema Bueno. (gebruik ik voor http://roelguldemond.wordpress.com/ ).
Maar nu is het meest gangbare thema Twenty Twelf (gebruik ik voor http://chauffagesolairelowtech.wordpress.com/ ).
En ik raad het andere mensen ook aan.
De belangrijkste reden is volgende.
Sinds enige tijd kijken we steeds meer op tablets of smartphones naar websites. De grote schermen op tafel, of op een laptop, die zullen steeds minder gebruikt gaan worden.
Twenty Twelf is op smartphones en tablets aangepast.
(Ik durf heb bijna niet te vragen: heb je zin om alles naar Twenty Twelf over te zetten? Eerlijk antwoorden :) )Nou Lauri, een panklare oplossing heb ik niet voor je hier.
(Anders had ik die gegeven hoor).
Maar ik hoop dat je nu naar een wat meer tevredenstellend resultaat kan gaan komen.Ik lees graag wat je vind.
- Het onderwerp ‘Hoe een zijbalk verwijderen’ is gesloten voor nieuwe reacties.