Hoe in top verschijnen?
-
Ik heb even vergeleken met blogs van mensen die ik ken. Zij staan dagelijks genoteerd in de top 100 van wordpress (de Nederlandstalige, ‘today’s hot blogs’ genaamd op de hoofdpagina van wordpress). Ik heb minstens evenveel bezoekers, maar ik verschijn maar niet in die top. Ik vermoed dat je dit ergens moet instellen of zo. Of weet iemand hoe dat zou komen? Ik wil graag in die top verschijnen.
-
Die topplaatsen worden niet berekend op het aantal ‘bezoekers’ dat je blog dagelijks trekt. Hiervoor worden andere getallen genomen dan het aantal clickjes dat je in je teller ziet verschijnen.
Zo heeft bijvoorbeeld ook het aantal feedlezers een effect en iets met unieke bezoekers. De formule willen ze bij wordpress niet vrijgeven, denk om zo vervalsing tegen te gaan. -
Oké, maar dan blijft het toch vreemd. Ik heb vrij veel reacties, vrij veel bezoekers, vrij veel links naar anderen, … zeker in vergelijking met de blogs die nu wel in die top staan. Er moet dus toch nog iets zijn? Kan het dat mijn blog op de één of andere manier niet in aanmerking komt of niet in de stand wordt opgenomen?
-
Vraag 1: Heb je een blog op wordpress.com (want normalitair kan je door op de naam te klikken naar de blog van de persoon gaan indien hij een wordpress.com blog heeft).
Vraag 2: Je bedoelt toch de nederlandstalige top-blogs (nl.wordpress.com), tegen de engelstalige kan je niet concurreren, dat zijn heel heel heel hoge bezoekers-aantallen.Indien een van de hierboven antwoorden een nee is, dan heb je het antwoord op je vraag. Indien van niet had ik graag geweten wat de link naar je blog is zodat ik eens kan vergelijken met. Meestal zit ik in die top honderd van de nederlandstalige er net niet in, ofwel rond de 60-ste plek.
-
Ik blijf het ook een zeer vreemd fenomeen vinden; nu staat er bijvoorbeeld weer een artikel in de top 10 dat al weken oud is. Ik sta er ook zeer regelmatig in en zoveel lezers of bezoekers heb ik echt niet. Ik stond trouwens van de tweede dag dat ik overgeschakeld was van bloggen.be naar WordPress al in de top. En ineens staan er artikels in van mensen die een week geleden gezegd hebben “ik ga met vakantie en zal een week niet schrijven”. En bepaalde blogs staan ALTIJD in de top drie…. Blijft toch zeer raar…
- Het onderwerp ‘Hoe in top verschijnen?’ is gesloten voor nieuwe reacties.