Hoe pop-up blok toevoegen uitschakelen in bewerkmodus?

• Onbekend's avatar

Tijdens het schrijven van een nieuwe blogpost pak ik regelmatig mijn muis om de cursor te verplaatsen naar een andere alinea. Heel vaak wil ik de cursor ergens neerzetten en verschijnt er een blauwe lijn met + om een nieuw blok in te voegen. Die blauwe lijn is heel hinderlijk want daardoor kan ik niet snel de cursor daar neerzetten en verder gaan.

Is er een manier om die soort van pop-up van die blauwe lijn uit te schakelen ergens?

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

• Onbekend's avatar

Hoi,

Helaas is er geen manier om die blauwe lijn uit te schakelen. Die is juist bedoeld om makkelijk nieuwe blokken toe te voegen aan bestaande inhoud van een pagina of bericht.

De blauwe lijn verschijnt alleen tussen verschillende blokken/paragrafen dus als je binnen een paragraaf klikt zou je er geen last van moeten hebben.

• Onbekend's avatar

Dank voor het antwoord!

Intrigerend, het is bedoeld om het gemakkelijker te maken maar het maakt het werken voor mij juist moeilijker.

Als ik een blogbericht schrijf, begin ik doorgaans eerst met een brainstorm waarbij losse begrippen die ik in het blog verwerken wil onder elkaar zet, ieder op een eigen regel. Precies die blauwe lijn gaat ervoor zitten als ik de losse gedachtes wil aanvullen, verwijderen, etc.

Daarnaast wil ik vaak aan het einde van een alinea een aanvulling doen en daarom de cursor in de laatste regel plaatsen. De blauwe lijn zit er steeds voor en gaat regelmatig erg moeilijk weg.

• Onbekend's avatar

Ik snap het helemaal, hij zit mij ook wel eens in de weg.

Wat bij mij helpt is gebruik maken van de lijst weergave en dan in plaats van in de tekst te klikken het blok in de lijst aanklikken wat ik wil bewerken, dan is de cursor al in dat blok en hoef ik alleen maar op de juiste plek nog te klikken.
    Ik heb een kort videotje gemaakt hoe is de lijstweergave gebruik, hopelijk heb je er wat aan: https://d.pr/v/p4ErUz

Succes!

• Het onderwerp ‘Hoe pop-up blok toevoegen uitschakelen in bewerkmodus?’ is gesloten voor nieuwe reacties.