Hoe zit dat mt domeinnamen ??

• Onbekend's avatar

hallo ik ben vanplan om binnekort MISSCHIEN een domeinnaam te nemen maar ik weet wel waar ik moet zijn om er een te kopen maar dat is in USD en hoe moet dat dan. Maar je moet ook allemaal gegevens invullen maar sommige snap ik niet echt wil iemand dit alles even op een rijdje zetten

alvast bedankt.

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

• Onbekend's avatar

@worldofthesims: Bij een domein registratie moet je gegevens opgeven zoals naam, adres, woonplaats etc, dit is om ervoor te zorgen dat als er iets met je site fout is de eigenaar van de site gevonden kan worden.

Helemaal niets vreemds, dat moet je hier in Nederland ook, bij SIDN.nl is het een verplichting om zelfs schriftelijk die gegevens nog eens te bevestigen.

Een andere voordeel van dat soort registraties is dat jij kunt aantonen de eigenaar van die site te zijn en dat is toch wel van wezenlijk belang mocht je de site ooit willen verkopen.

Het ligt er daarnaast ook helemaal aan bij wie je de site registreert, sommige hosting bedrijven vragen meer gegevens dan anderen. Bij US hosting bedrijven is dat meer om juridische reden om zichzelf in te dekken bij problemen (denk aan copyright en merkrecht schendingen)

Vanuit een zoekmachine optimalisatie oogpunt is het overigens beter om een .nl domein te nemen bij een Nederlands hosting bedrijf als je ook echt een Nederlandstalige site wilt bouwen.

• Onbekend's avatar

oke maar hoe zit het dan met die dollar ??
    en als ik een domein naam heb genomen moet ik dan ook zelf voor hosting enzo zorgen of wordpress.com daar voor

of zou ik beter overstappen naar wordpress.org

• Onbekend's avatar

@worldofthesims: WordPress.com heeft de optie om onder je site bereikbaar te maken onder je eigen domein naam, dit is waarschijnlijk de update die je bedoeld.

Gezien de kosten van die upgrade zou ik zelf eerder kiezen voor een eigen domein met hosting en een wordpress.org installatie (zie ook domeinruimte.nl de prijzen zijn per jaar zonder BTW , hebt dan mininaal een Basis pakket nodig ivm de MySQL database), die optie geeft je vele malen meer vrijheid dan het doorlinken van je domein naar je wordpress.com blog.

• Onbekend's avatar

maar echt veel snap ik neit van die wordpress.org kunt u ma dat uitleggen of weet u waar de uitleg (duidelijk) staat in het nederlands

• Onbekend's avatar

maar echt veel snap ik neit van die wordpress.org kunt u ma dat uitleggen of weet u waar de uitleg (duidelijk) staat in het nederlands

• Onbekend's avatar

@worldofthesims: Je kunt eens kijken op mijn site, (herbie59 aanklikken).

Op http://nl.wordpress.net kun je de nederlandstafile software downloaden waarmee je een eigen site kunt maken. Om dat te kunnen doen heb je een aantal zaken nodig:
    – een domeinnaam met hosting pakket dat PHP ondersteund
    – een MySQL database, die meestal in het pakket aangeboden wordt
    (zie bijvoorbeeld mijn favoriet http://www.domeinruimte.nl)

Als je bovenstaande zaken geregeld hebt dan kun je zelf de installatie doen of een installatie script gebruiken dat WordPress voor je installeert.

Daarna heb je op je eigen domein alle vrijheid om Themes en Plugins te installeren, Galleries te maken etc, etc…

Wat je dus eigenlijk doet is de software die wordpress.com je nu aanbiedt om gratis mee te bloggen op je eigen domein te gaan gebruiken zonder de beperkingen van WordPress.com.
    Je kunt zelfs je huidige berichten exporten van de .com site en importeren in je eigen website.

Geeft dit je wat meer duidelijkheid, of wil je nog andere zaken weten.

• Onbekend's avatar

oké bedankt misschien nog 1 vraagje hoe moet je wordpress.org uitpakken met winzip ?? en wat moet je dan doen

• Onbekend's avatar

@worldofthesis: als met je muis op het gedownloade zip bestand gaat staan en je klikt rechts krijg je meestal de optie “uitpakken” gebruik die optie zodat ook de structuur van de mappen goed blijft.

vervolgens upload je die bestanden en directories uit de map “wordpress”, dus niet de mapt wordpress zelf! naar de server via FTP.

Ik heb hier een uitlag staan hoe je dan de installatie verder kint doen:
    http://wpsitebouw.nl/een-website-met-wordpress-als-content-management-systeem/wordpress-installeren.html

• Het onderwerp ‘Hoe zit dat mt domeinnamen ??’ is gesloten voor nieuwe reacties.