Links/beeld openen in ander venster
-
Iemand enig idee hoe ik links in berichten of blogroll kan laten openen in een ander venster ipv dat het opent op de pagina van mijn blog?
-
Bedoel je hierbij in je code duidelijk maken dat mensen indien ze op die link klikken het openen in een ander venster/tabblad.
Dit is afhankelijk van de browser waarmee de bezoeker surft. Hij stelt immers zelf in of hij links standaard opent in een nieuw tabblad/venster of in hetzelfde venster.
Wil je dit verplichten dan zal je dit moeten schrijven in de css.Maak je er geen zorgen over. De meeste surfers zullen toch hun eigen zinnetje doorvoeren. Vanaf ik bijvoorbeeld merk dat op een bepaalde site altijd een nieuw venster geopend wordt zal ik rechter muisknop > openin in dit venster klikken in plaats van gewoontjes er rechtstreeks op.
Wil ik iets echt in een ander venster, dan zalik daarvoor ook het juiste commando gebruiken. -
-
Normaal kan door het toevoegen van target=”_blank” binnen je a href, blablabla defenitie dit worden opgelost. Echter is dit geen juiste code volgens de w3c standaarden en bovendien ondersteunt wordpress deze code niet.
Je zal dus inderdaag naar je css moeten gaan.De code voor een link (dus die met de a enzo) zal er standaard ongeveer zo uitzien:
#naamVanDeDivWaarDeLinkInstaat a {
color: #gewensteKleurVanDeLink;
text-decoration: none;
nog wat andere opmaakcode;
}
-
Hieraan zal je dus de code moeten toevoegen om de link in een ander verster te kunnen openen, volgens mij werkt het als je daar gewoon tussen zet: target=”_blank”, hoewel dit niet zeker is. Dat zal je moeten uittesten.
Een minder propere manier, mocht het target=”_blank” niet werken (ik ben hier niet zeker van aangezien ik dit niet gebruik en mometeel geen website heb waar ik dit even in kan proberen) kan je nog altijd het tijdelijk oplossen.
http://dynamicdrive.com/dynamicindex8/newwindow.htm -
Maak je een link aan in een post, dan wordt de keuze mogelijkheid: openen in nieuw venster aangeboden.
-
bij mij wordt dat niet aangeboden … maar goed ik probeer hetgeen er boven staat. Bedankt anyway!
-
Zelf html schrijven helpt wel voor de meeste dingen. Sommige tags worden jammer genoeg tegengehouden.
- Het onderwerp ‘Links/beeld openen in ander venster’ is gesloten voor nieuwe reacties.