Mail van wordpress.com gaat naar spambox (Spamassassin)
-
Sinds een week gaat alle mail afkomstig van wordpress.com (aankondigingen van nieuwe bijdragen, commentaren, likes en dergelijke) plotseling naar mijn spambox.
Ik heb zowel *wordpress.com als *wp.com op de whitlist van Spamassassin gezet, maar dat helpt niet.
Ook vreemd: de vermeende spam van wordpress.com wordt door Spamassassin niet van toelichting voorzien, zoals gewoonlijk.
Wel lees ik dit in de header onder x-spam status: No, score=-102.6 required=3.0 tests=AWL,BAYES_00,HTML_MESSAGE, USER_IN_WHITELIST autolearn=ham version=3.2.5
waaruit ik afleid dat hij inderdaad op de whitelist staat, maar hij gaat dus toch nog steeds naar de spambox.
Iemand een idee?
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
1. zolang er 1 mail van wordpress in je spambox staat zal de rest daar ook terecht komen.
2. maak een map aan in je mail “blog” ofzo
en verwijs alle email dmv “emailregels” die binnen komen van wordpress naar die map verplaats alle mail van wordpress uit je spambox naar je nieuwe map -
Veel dank voor je reactie.
Ik sleep handmatig elke dag alle mail van WordPress.com die Spamassassin in de spambox zet naar de inbox. Ik heb alle mogelijke afzenders van WordPress.com (*@wordpress.com, *wordpress.com, *@wp.com, *wp.com, *@bounces.wp.com, *bounces.wp.com – ik weet, een beetje dubbelop, maar je probeert wat) op de whitelist van Spamassassin gezet, maar ze blijven desondanks in de spambox vallen, ondanks het feit dat ik geen mail van WordPress heb achter gelaten in de spambox.
Het is mij waarlijk een raadsel.
-
Je kunt even kijken in /etc/postfix/main.cf of je iets kunt vinden met
reject_rbl_client “wordpress”Het heeft verder ook niets te maken met wordpress en waarschijnlijk zul je er meer over vinden bij spamassassin.
-
Helaas kan ik dat bestand niet vinden in mijn DirectAdmin.
Het is inderdaad iets dat Spamassassin doet. Ik heb evenwel het vermoeden (meer is het niet) dat het iets te maken heeft met: (envelope-from <naam=(e-mail alleen zichtbaar voor moderators en personeel)>) dat ik in de mailaheader zie. (Naam en domein geanonymiseerd.)
Maar het geeft nog geen oplossing. Ik heb nog niet ontdekt wat die ‘bounces’ doen of betekenen. E-mail van dit forum komt zonder die bounces en die komt wel door. Ik tast in het duister.
-
Aha, WordPress haalde een deel weg uit het voorgaande, maar er zit dus iets met ‘bounces’ in de afzender, wat ik vreemd vind.
-
http://www.123-reg.co.uk/support/answers/email-bounce-back-messages-359/
ook nog gelezen dat je virusscan je email als spam kan markeren.
maar of dat dan ineens in een week gebeurd? -
Dank weer. De e-mail bouncet dus niet echt, maar iets voegt wel die ‘bounces‘ toe aan de afgelegde weg van de mail, zo zie ik in de kopteksten.
Dat is extra opvallend, omdat de mail vanaf dit forum, ook van @wordpress.com die toevoeging niet krijgt en niet in de spambox terecht komt, maar die van mijn blogabonnementen en reacties op mijn eigen blog wel.
Ik ga nog een keer studeren op de whitelist.
-
Verhip!
Daar vond ik iets met ‘bounces’ op de zwarte lijst. Verwijdering daarvan heeft geholpen.
Nu is alleen nog de vraag waarom ineens dat ‘bounces’ wordt toegevoegd bij die (diverse, maar niet alle) @worpdress.com-afzenders. Daar zal ik wel nooit achter komen, vrees ik.
Dank voor de input, want die zette mij opnieuw aan het denken en vergelijking van de kopteksten van de wel doorkomende mail van dit forum en de mail in de spambox deed uiteindelijk de oplossing vinden.
-
‘ naam=domein [at] bounces.wp.com ’ wordt dus om een of andere onduidelijke reden toegevoegd aan de afzender bij mijn blogabonnementen en reacties op mijn eigen WordPressblog. (Geanonymiseerd.)
-
Wel ergens gelezen dat bounces ook vaak komt van mailservers die graag onbekend willen blijven … en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Maar je bent er af en dat is het belangrijkste.Succes met je blog en groet …… van Zeger
- Het onderwerp ‘Mail van wordpress.com gaat naar spambox (Spamassassin)’ is gesloten voor nieuwe reacties.