menu
-
hallo , ik gebruik het thema penscratch en ik sukkel echt met de verschillende menus. ik had dus graag verschillende menu’s gehad zoals : fashion , lifestyle, beauty, about,… en dan daarin een onderverdeling nog bv fashion en dan outfits, my wishlist, accessoiries,… die onderverdeling heb ik kunnen maken maar ik snap niet echt hoe ik nu een bericht onder de juiste afdeling zet. nu komen alle berichten automatisch onder fashion terecht..
mvg Marie-Julie
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
Hallo Marie-Julie
Die fashion, outfits, my wishlist, accessoires,… zijn waarschijnlijk pagina’s?
In plaats van pagina’s maak je van fashion een categorie. Van outfits, my wishlist, accessoires,… maak je subcategorieën (onderliggende categorieën van de categorie fashion). Die categorieën maak je aan via Berichten > Categorieën (in het linker menu)
Dan ga je terug naar de pagina Menu’s (In het linkermenu kies je: Weergave > Menu’s). Maak hier een nieuw menu aan dat je gebruikt in je thema. Als menu-items kies je de verschillende categorieën en subcategorieën die je daarnet hebt aangemaakt. Hier kan je ook de menu-items ordenen zoals je wil.
Als je nu een nieuw blogbericht schrijft, zal je zien dat je aan de rechterzijde van je scherm ook de keuze hebt om één of meerdere categorieën te selecteren. Wanneer je daarna zo’n blogbericht publiceert zal je merken dat je blogbericht automatisch onder de juiste categorie (en dus het juiste menu-item) verschijnt.
Veel succes! Moest het toch nog niet lukken, laat het hier dan gerust weten.
Gr
Stijn -
Hallo stijn,
ik heb gedaan wat u zei , dus alle paginas verwijderd en dan categorieën aangemaakt , en dan het menu niet met paginas aangemaakt maar met de aangemaakte categorieën. Maar deze willen nu niet op de site komen . als ik op de site kijk zie ik enkel home nu …
-
Je moet nog eens het volgende nakijken:
In de pagina van de menu’s (Weergave > Menu’s in de linker kolom) zie je bovenaan 2 tabs: Menu’s bewerken en Locaties beheren.Klik op Locaties beheren en kijk in de tabel onder Themalocatie. Daar zie je waarschijnlijk Hoofdmenu staan? Selecteer rechts daarvan de naam van het menu dat je daarnet hebt aangemaakt.
Lukt het zo?
-
Hoi ,
Ik heb het denk ik al gevonden, ik heb bij menu instellingen primair menu eens aangeklikt en zo is het er allemaal opgekomen ! super bedankt voor uw uitleg, het ging zonder u niet gelukt zijn !! en inderdaad als ik nu een bericht schrijf en de categorie vermeld komt het er automatisch op joepie haha
bedankt
Gr Marie-Julie -
Ah zeer goed dat dat al gelukt is! :-)
Nog een kleine opmerking: voor dat about-item in je menu maak je beter wel een pagina ipv categorie. Voor dat about-item voeg je dan die pagina toe aan je menu.
Ik heb ook gezien dat het Home-item in je menu nog vreemd doet. Hiervoor maak je best ook geen categorie, maar gewoon een link (kan je ook maken in die pagina Menu’s): als url neem je je domeinnaam (http://majoliefashion.com/) en als Link tekst schrijf je Home.
Op je hoofdpagina zullen dan sowieso alle blog-items verschijnen.
Gr
Stijn -
waw bedankt voor de info ! goed dat die helpdesk bestaat :) het is aangepast :) ik heb wel nog een aantal kleine vraagjes, sorry dat ik u zo lastig val hoor :)
1) Langs beide zijkanten van het scherm staat bij mij een volledige afbeelding van 2 geschilderde dames. maar op sommige computers ziet men dit niet heb ik ondervonden. mijn laptop heeft wel een groot scherm, misschien dat het daarmee te maken heeft. Is er een mogelijkheid om dit aan te passen zodat iedereen dit ziet ?
2) kan je lettertypes aanpassen ?
3) ik wilde een plug-in instaleren om een logo aan te maken maar op het voorbeeld filmpje stond er al bij die persoon een onderverdeling bij WP adm voor plug-ins maar bij mij niet. blijkbaar heeft dit iets te maken met .com dat het moet veranderen naar .org ?
en ten laatste bij sommige blogs zag ik dat ze hun foto’s in een bericht leuk konden presenteren bij mij is het enkel zo standaard onder elkaar zetten dat ik kan en max 2 naast elkaar vanwege de marges. Hoe kan ik dit aanpassen ?
Van harte bedankt !
-
Geen probleem hoor!
1) Dat heeft inderdaad te maken met de grootte van je scherm, en dit is eigenlijk goed zo. Stel dat op een klein scherm die afbeeldingen wel volledig zichtbaar zijn, dan wil dat eigenlijk zeggen dat de eigenlijke inhoud van je blog, het centrale gedeelte dus, heel smal zou worden. En dat centrale gedeelte is uiteindelijk toch het belangrijkste.
2) Waarschijnlijk gebruik je een gratis theme? Wat je kan doen is de upgrade “Aangepast ontwerp” aanschaffen (kost 24 eur / jaar) en dan kan je kleuren en lettertypes aanpassen. Een ander mogelijkheid is de premium-upgrade, die kost wel wat meer maar bevat ook veel meer.
3) Dit heeft inderdaad te maken met het feit dat je WordPress.com gebruikt, hierdoor kan je inderdaad geen plugins gebruiken. Maar WordPress.com heeft ook een aantal voordelen. Zo hoef je zelf niet in te staan voor het onderhoud en updates.
4) Dit kan ofwel door een theme zijn, ofwel door een plugin. Een plugin is bij WordPress.com niet mogelijk, maar misschien is er wel een theme waar je je foto’s op een mooie manier kan presenteren.
Weet ook dat je op een later moment nog steeds van WordPress.com kan overschakelen naar WordPress.org, met behoud van de inhoud van je blog.
Gr
Stijn -
oke, bedankt voor al uw info. Ik heb er veel uit geleerd. Hopelijk kan ik nu voor lange tijd verder zonder uw hulp
mvg Marie-Julie
-
- Het onderwerp ‘menu’ is gesloten voor nieuwe reacties.