Nieuwe High speed Editor problemen
-
Twee problemen die ik tegenkom sinds de nieuwe editor actief is:
– In IE kan ik de layout van de website niet meer veranderen, in Chrome lukt dat wel (maar die gebruik ik niet standaard).
– De manier waarop je de foto’s in je blog plaatst is veranderd. Ik kan niet meer zelf bepalen hoe groot ik ze wil, dat zijn nu vaste stappen. En als ik de foto verklein is het later niet meer mogelijk door een simpele klik erop ze te laten openen op de ware grootte in een nieuw venster. En daar baal ik enorm van.
Is er een oplossing voor deze punten?
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
Ik heb veel problemen. Gezocht op het engelse forum. Je moet gewoon de oude editor gaan gebruiken. URL + /wp-admin.
-
Dankjewel voor je tip, ik ga het zeker eens proberen want die nieuwe is echt niet mijn ding. Ik hoop in ieder geval mijn foto’s er weer goed in te krijgen op die manier.
Bedankt!
-
Wim je hebt me heel blij gemaakt, het gaat prima op die manier!
Nu maar hopen dat ze deze optie er op den duur ook niet gaan uithalen…Nogmaals dank!
Hennie -
De manier waarop ze alles doen zal ook die optie verdwijnen van de “My Site” Pagina. Dus My admin is al naar helemaal onder verhuisd. Is al een eerder gebeurt voordat iets verdween.
sla de klassieke editor en dashboard op in je favoriete. voor snelle toegang. -
Dank je wel voor je reactie. Ik heb de link al opgeslagen, maar helaas heb je gelijk, de foto editor is al gewijzigd. Sinds gisteren kan ik ook daar de foto’s niet mee plaatsen zoals ik dat eerst deed. Als je de foto’s op een groter formaat upload dan worden ze geresized tot een max breedte en je kan die foto’s later in het bericht niet meer opnieuw aanklikken zodat ze apart op het juiste formaat geopend worden. Dat ging eerst wel. Dat vind ik echt een enorm minpunt. De foto’s zijn een belangrijk onderdeel in mijn blog en het was de bedoeling dat die op groot formaat bekeken konden worden. Echt erg balen.
-
Ik dacht dat via de klassieke editor na het plaatsen van je Foto je op de foto kan klikken en “edit” kan kiezen daarna staater of je een link wil openen naar bijvoorbeld orginele media om op die manier op orgineel formaat te kijken.
De editor zoals via de media bibliotheek heb ik zelf nooit gebruikt.
-
Ja dat klopt, zo deed ik dat ook inderdaad, maar op een of andere manier lukt dat niet meer. Je kan het nog wel invoeren, maar hij gooit het er weer uit en doet er niks meer mee. Ik zou het nog eens kunnen proberen in Google Chrome, soms werken dingen daar wel en in IE niet.
-
Ik zal vandaag via de dash eens kijken wat je bedoeld of dat bij mij ook zo is. Heb al een tijdje geen wallpaper size links gebruikt dus.
Ik kom hier op terug. -
In de post van vandaag een te grote foto gebruikt die voor de post automatisch word verkleind naar een max breedte maar met een link naar de grote formaat gewoon werkt.
Het kan wel zo zijn dat er een html codering in een link er voor zorgt dat een foto formaat niet gewijzigd kan worden.je hebt dan een link dat eindigt met een .jpg?w=624 bijvoorbeeld het is dan de maximale breedte van een foto.
Verder in is het mogelijk om wel je eigen formaat aan te geven maar de thema gebruiken allemaal een maximale breedte waar je niet over heen kan. Dus binnen een post ben je beperkt.
Mijn laatste Cretoria op rantingcrow.wordpress.com gebruikt de link naar groot formaat.
-
Fijn dat je die moeite voor mij gedaan hebt. Ik ben er even mee aan het stoeien gegaan en jawel, het lukt en daar ben ik erg blij mee.
Ik wil je heel erg bedanken voor de tijd en moeite die genomen hebt om mij hiermee te helpen!
Groetjes Hennie
-
Geen probleem… blij te horen dat je het gevonden hebt.
Ik moet zeggen dat er weinig hulp in het Nederlands is
Veel plezier met bloggen -
-
Ik weet niet op welke manier je dat normaal doet, maar via de oude editor kun je de plaatjes elk gewenst pixelformaat geven, mits niet groter dan binnen je tekst past. Als je het plaatje in de tekst hebt gezet nog een keer aanklikken en via de bewerkfunctie kun je dan zelf een formaat ingeven.
- Het onderwerp ‘Nieuwe High speed Editor problemen’ is gesloten voor nieuwe reacties.