ontbrekende vertaling ‘leave a comment’
-
Hey,
Ik gebruik de Nederlandse vertaling voor mijn weblog, maar als ik een bericht post dan kunnen lezers alleen een bericht plaatsen door op ‘leave a comment’ te klikken in plaats van ‘plaats een bericht’ oid. Is dit te verhelpen?
Alvast bedankt!
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
helaas kan ik je niet helpen, maar ik heb ook een probleempje wat een beetje bij het jouwe aansluit.
Mijn ‘theme’ is ‘Ambigu’, heel simpel en voor mij voorlopig voldoende, en daar staat ook ‘leave a comment’, wat mij niet zo erg stoort. Maar als er een bericht geplaatst is staat daar met koeieletters boven: 1 (of 2,3,x) Reactie naar “(topic)”. Dat is toch hartstikke krom Nederlands? Of ben ik nou gek? Ik ben in staat een ander thema te kiezen, maar hoop dat dat veranderd wordt (volgens mij reageer je ergens op), of dat iemand me de mogelijkheid vertelt dat te verhelpen….
Ik heb gezocht, maar volgens mij kan je daar zelf niet bij. (dus ook niet bij ‘leave a comment’)misschien dat iemand bij WordPress.com dat oppikt?
-
@stoomtrein: in de basis template die je gebruikt zit de term “leave a comment” in de template zelf en wordt dus niet vertaald.
Je zou eens naar andere templates kunnen kijken die die vertaling wel ingebouwd hebben.@pitzwolken: De vertaling die gebruikt wordt voor de WordPress MU installatie (waar wordpress.com op draait) is inderdaad soms erg vreemd.
Zo zie je in dit formum bijvoorbeeld de teksten 1 dag, 3 dagen, 1 zwak , 2 weken etc voor de “versheid” van een vraag…. het duurde even voordat ik doorhad dat in dit geval zwak = week is :-) -
@herbie59: Ik stoor me ook nogal aan ‘leave a comment’ en ben in de code gedoken. De vertaling hiervan wordt volgens mij binnen wordpress gedaan en niet binnen de themes die ik gezien heb. in /wp-include/comment-template.php bestaan functies om de leave a comment url te genereren en weer te geven. Maar zelfs als ik een vertaling in de array die meegegeven wordt hardcode wordt er nog steeds ‘leave a comment’ weergegeven. Ik ben nog maar pas begonnen met het hele wordpress gebeuren, ik hoop dat iemand hier een fix voor heeft
-
@freekhendrik: Als je naar de /wp-include/comment-template.php kun komen, dan is dan op een eigen installatie en niet op wordpress.com waar dit forum voor bedoeld is.
In een eigen installatie moet je eerst zorgen dat je het nederlands taalbestand geinstalleerd hebt en dan je wp-config ook aangepassen.
http://nl.wordpress.net/download/vertaling/index.htmlAls de teksten dan nog niet in het nederlands zijn, dan kun je in de theme zelf kijken of het daar in hte engels staat. Je theme comment.php bevind zich dan in /wp-content/wp-theme/[theme-naam]/comments.php of een mogelijk taal bestand.
-
Hmm…ok, tnx voor de antwoorden. Ik heb behoorlijk wat templates geprobeerd, maar op een paar na geven ze allemaal het Engelse ‘leave a comment’. Ik snap niet helemaal waarom dit niet te fixen zou zijn door WordPress…
- Het onderwerp ‘ontbrekende vertaling ‘leave a comment’’ is gesloten voor nieuwe reacties.