Opzetten van quiz/competitie website
-
Goedendag,
ik wil een website opzetten en ben op zoek naar tips.
Het concept is al volgt:Het idee is dat EHBO en BHV cursisten elke week een vraag krijgen middels een push bericht (email of notificatie). Door over de vraag na te denken en hem te beantwoorden zijn ze even met de EHBO bezig. Vervolgens zou er doordat er vele mensen meedoen een competitie ontstaan waardoor er aan het eind van het jaar een ‘beste EHBO’er’ ontstaat. We willen daar dan een leuke prijs aan koppelen die de moeite waard is om mee te doen.
Met de antwoorden van alle cursisten kan de training aangepast en verbeterd worden.
Heeft iemand een idee om dit op te zetten? Ik dacht zelf aan de mogelijkheid om per vraag een post te maken en die in te plannen bijvoorbeeld.
Of heeft iemand een idee voor een geschikte plugin?Alle tips en suggesties zijn welkom!
Groet -
Hoi,
Is dit een WordPress.com website waar je dit wilt gaan opzetten?
Voor zelfgehoste WordPress sites is namelijk een ander forum: https://nl.wordpress.org/support/Dan, in antwoord op je vraag:
Er zijn nog veel vragen onbeantwoord als ik je stukje lees. Om er een paar te noemen:
Wat bepaalt de score? Zijn het open vragen of multiple choice? Is het verplicht? Zijn de vragen en de antwoorden openbaar of moet dat afgeschermd worden voor buitenstaanders? Moet de vraag per week beantwoord worden (en dus gesloten worden na een week) of kan iemand ook in een keer alle vragen van eerdere weken beantwoorden? Worden de antwoorden openbaar gegeven, geplaatst op een website, via een formulier, via een email? Moet er voor betaald worden?Belangrijk dingen om over na te denken voor je er mee aan de slag gaat. Mijn advies is om een soort stroom diagram te maken van het proces dat jouw deelnemers moeten doorlopen, en dan ook de verschillende variaties daarin mee te nemen (bv: Iemand begint > leest mail > klikt link > beantwoord vraag > antwoord goed = x > antwoord fout = y).
Daarna zou ik contact opnemen met een webbouwer/WordPress expert die samen met jou kan kijken wat daarvoor de beste oplossing is. Dit kost wat geld maar dan weet je zeker dat je een oplossing hebt die doet wat je wilt en waar je wat mee kunt.Als laatste nog 1 aandachtspuntje: Vergeet niet je gebruikers te vragen wat zij leuk zouden vinden en hoe zij het het liefst zouden hebben.
Succes!
- Het onderwerp ‘Opzetten van quiz/competitie website’ is gesloten voor nieuwe reacties.