Overzetten website

• Onbekend's avatar

Goedemorgen!

Ik heb momenteel mijn website staan op Joomla, maar ik wil deze graag overzetten naar WordPress. De website wordt opnieuw gebouwd door mijn zoon in WordPress, maar we vragen ons af hoe we dit het beste kunnen doen. Is het handig om eerst met massagepraktijkzenergy.wordpress.com de website in te richten, en zodra deze af is het domein te verbinden? Of is het handig om dit gelijk al te doen? Ik heb ook gezien dat het via TransIP mogelijk is om gelijk te verbinden met WordPress, maar ik vraag me af wat hierin handig is. Ik hoor het graag van jullie!

Zenergy

WP.com: Yes
    Correct account: Yes

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

• Onbekend's avatar

Ik loop ook tegen dit probleem aan. Ik heb een nieuwe website gemaakt die nu eindigt op .com in plaats van .nl. Ik wil de oude website (dit was een webshop) overzetten.

• Onbekend's avatar

Hoi,

Allebei de opties die je benoemt zijn mogelijk. Dus eerst de website bouwen en dan later de site koppelen aan jouw domein naam. Of eerst de domein naam koppelen en dan de website bouwen.
    Ik zou kiezen voor de eerste optie want dan kunnen jouw bezoekers, zolang de nieuwe website nog niet af is, nog steeds terecht op je oude site en komen ze niet voor een gesloten (online) deur te staan.

Je kunt je bestaande domein naam verbinden via de Nameservers zoals hier staat uitgelegd:

Een domein koppelen aan WordPress.com

Of je kunt de domein naam verhuizen zoals hier is uitgelegd:
    https://nl.support.wordpress.com/domein-verplaatsen/inkomende-domeinoverdracht/

• Het onderwerp ‘Overzetten website’ is gesloten voor nieuwe reacties.