pagina volgorde
-
(2009-05-24) 2 Vragen, met een toelichting ter inleiding:
Vanmiddag lukte het mij eindelijk, om al het materiaal van de ParallelKoran van boven naar beneden door te scrollen -via de ‘volgende page’ knop. Daarna is het weer onzichtbaar voor een bezoeker, om de PK vanaf blz. 001 tot 709 door te werken.
Het invoeren van blz.nr werkt niet, net zomin als hoofdstuk namen.1) Hoe laat ik een bezoker de PK vanaf het begin, bladzijde voor bladzijde zien?
Graag laat ik bezoekers zelf in logische aaneengesloten volgorde het materiaal zien.
Nu is dat onmogelijk (zelf ben ik de engelse taal niet machtig -vandaar dat ik al jaren met dit probleem zit).2) Hoe kan de zoekfunctie verbeterd worden, zodat vragen over De Koran en/of Bijbel sneller gevonden worden op het blog?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Groetend, vanaf CAmping Mosterdzaadje: Gerrit Smouter/ bijwoner.
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
Beste Gerrit, dit lijkt een probleem waar geen makkelijke oplossing voor te geven is. Ik wil je vragen of je in ieder geval een link naar je blog kan geven, dan kunnen we namelijk kijken in hoeverre er een oplossing voor je probleem is. Neem wel in acht dat WordPress.com voornamelijk een platform voor blogs is en niet voor statische webpagina’s (wat neem ik aan bij jou het geval is).
Betreft vraag 1.
Het kenmerk van een blog is dat je steeds nieuwe dingen op je blog zet, waarbij als begininstelling, de nieuwste verhaaltjes als eerste te zien zijn. Wil je dus je pagina’s van je PK in een logische volgorde laten zien, kan je bijvoorbeeld met de achterste pagina beginnen en zo terugwerken. Je kan ook een instelling wijzigen wat ervoor zorgt dat de eerst ingevoerde pagina als eerste te zien is en te zien blijft. Ik denk wel dat het belangrijk is (maar dat weet ik niet helemaal zeker) dat je wanneer je eenmaal begint, je de artikelen in de juiste volgorde blijft toevoegen.Betreft vraag 2.
De zoekfunctie kan je in principe niet verbeteren, wel kan je je inhoud beter vindbaar maken. Je kan daarvoor aan artikelen een bepaalde tag hangen. Als bijvoorbeeld een stuk over Gerrit die gaat kamperen, hang je daar de tag Gerrit en kamperen aan. Daarnaast zoekt de zoekfunctie volgens mij ook in artikelen op bepaalde woorden, het lijkt me dus dat wanneer je de zoekfunctie gebruikt, de inhoud gewoon gevonden zal worden.
- Het onderwerp ‘pagina volgorde’ is gesloten voor nieuwe reacties.