Performance WordPress

• Onbekend's avatar

Vrijwel dagelijks heb ik de ervaring dat WordPress zeer, zeer traag werkt. Het aanmaken van nieuwe berichten en wijzigen van bestaande berichten wordt hierdoor vrijwel onmogelijk, waardoor ik WordPress bijna niet meer gebruik. Erg zonde, want tot nu toe was ik erg tevreden over het gebruik.
    Ik ben daarom erg benieuwd of hier een oplossing voor is.
    Graag een reactie.

M.vr.gr.,
    Henk

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

• Onbekend's avatar

Hallo Henk,
    Een reactie van een beginneling met een friese achternaam.
    Bij werkt WordPress soms ook erg traag, ik vraag me af wat de reden kan zijn ; pc werkt soms traag of een tijdelijk probleem bij de provider. Ik gebruik WordPress.com voor mijn voorlopige site, zelfde problemen met WordPress.org ?
    In ieder geval geef ik de moeite niet, vind het best leuk met WordPress te werken.
    Fred

• Onbekend's avatar

Hallo Fred,

Dank voor je reactie. Na speurwerk op de forums van WordPress.com en WordPress.org ben ik achter de (eventuele) oorzaken gekomen:

1) Ik gebruikte het “&” teken in de titel van mijn site; volgens het forum zijn dit tekens waardoor je foutcodes genereerd. Ik heb het “&”teken inmiddels vervangen voor het woordje “en”.
    2) Het aantal berichten per pagina heb ik teruggebracht van 10 naar 5. Of dit werkelijk helpt weet ik niet, maar werd gegeven als tip. Misschien dat ik er 8 van ga maken en kijken wat er gebeurt.
    3) Bij “Instellingen” en daarna “Schrijven”, heb ik het vinkje bij het zinnetje “Automatisch ongeldig geneste XHTML corrigeren” aangezet.

Ik moet in elk geval concluderen dat deze acties hebben geholpen. Mijn site werkt weer prima en dan met name het Dashboard. Ik had vooral problemen om bij de configuratie te komen, maar dat probleem is inmiddels uit te wereld.
    Ik kan eindelijk weer verder met het vullen van de content.

Hoop dat je wat hebt aan deze suggesties.

Met vriendelijke groet,

Henk Rinsma

• Het onderwerp ‘Performance WordPress’ is gesloten voor nieuwe reacties.