Probleem met DNS

• Onbekend's avatar

Beste support,
    Ik heb een domein+mail-pakket bij mijn hoster. De mail wil ik volledig daar laten en alleen het domein koppelen aan mijn WordPress-site. De domain-upgrade is gekocht, maar zoals zovelen kom ik niet verder bij de DNS-instellingen van mijn WordPress-site.
    Ik ken het bekende rijtje van NS1/2/3, maar mijn hoster zegt dat het in mijn geval niet nodig is om die om te zetten, aangezien ik alleen mijn domein wil koppelen en mail volledig gescheiden wil houden.
    Verder heeft mijn hoster netjes de volgende CNAME aangemaakt aan zijn kant:
    Naam: “www”
    Type: “CNAME”
    Waarde: “kristelvermeulen.wordpress.com.”

Verder heb ik nog 1 MX in de aanbieding: naar http://www.kristelvermeulen.nl en 2 A-records: 1 met naam “*” en 1 met een blanco naam.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Alvast bedankt voor jullie tijd.
    Ik ben een WordPress.com fan!

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

• Onbekend's avatar

Wanneer je een domain koppelt via een CNAME record, dan verwijst het .nl domein zich door naar je kristelvermeulen.wordpress.com adres. Dat wil zeggen dat je bezoekers dus alleen je WordPress.com adres als site adres zullen zien.

Als je dit geen probleem vindt dan hoef je alleen maar de A records te verwijderen.

Als je nog steeds problemen krijgt dan kan je beter even contact opnemen met je domein provider.

• Onbekend's avatar

Kartodim, thanx voor je snelle reactie!
    Ahaa, nee, je hebt gelijk, ik wil niet alleen een doorverwijzing, maar wil ook echt mijn eigen domeinnaam zien.
    Dus jouw advies? Toch het rijtje NS1/2/3 laten instellen bij mijn hoster?

Ik hoop dat ik daarna de juiste DNS-gegevens in WordPress krijg…vind die DNS-pagina erg cryptisch…ondanks alle help/forum-topics. Tijd voor een goede, Nederlands handleiding? :-)

• Onbekend's avatar

Dit zijn de nameserver records die je zal moeten instellen bij je domein provider:

NS1.WORDPRESS.COM
    NS2.WORDPRESS.COM
    NS3.WORDPRESS.COM

Vervolgens kan je ons de juiste MX records doorgeven en zullen we deze voor je instellen zodat je e-mail blijft werken. Vraag je domein provider wat de MX records moeten zijn.

• Onbekend's avatar

Hoi kardotim,
    Dank voor je hulp. Mbv jouw antwoorden en veel lezen op google snap ik nu wat er allemaal moet gebeuren (nameservers, MX, etc).
    Na overleg met mijn domein provider dreigt er wel 1 gevaar: Stel, ik vul de MX-gegevens in het CMS in en de (externe) email werkt daarna, maar de domein provider wijzigt de mailserver…kan wel eens voorkomen. Wat dan? Dan werkt de mail ineens niet meer. Heb je een oplossing om dit te voorkomen?

Superbedankt voor je tijd.

• Onbekend's avatar

Je domein provider zal nooit maar zo het IP adres or MX record van de mailserver wijzigen zonder je hierover te informeren.

Ik heb dit in elk geval nog nooit gezien.

• Onbekend's avatar

Beste Kartodim,
    Je hebt gelijk. Mailservers worden maar heel af en toe van naam veranderd. Dat leerde ik na doorvragen bij mijn domein provider. Dus alles staat nu goed ingesteld en het werkt! Het domein en de email!

Dank voor je tijd. Problem solved!

• Het onderwerp ‘Probleem met DNS’ is gesloten voor nieuwe reacties.