startede wp'er vraagt om hulp
-
Ik ben bezig met het opzetten van de wp-site. Ik kan al wel in wordpress werken. Heb al wel een host. Via hostnet. Ik heb een wordpress theme gedownload van themeforest. die wil ik gaan gebruiken. En nu. Wie kan mij helpen? Ik heb totaal geen kennis van ftp, sql of watdanook. Sorry.
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
Tja, ik wil je met alle plezier helpen, maar je springt wel wat heen en weer met hetgeen je wel en niet hebt. Je wilt dus een huis bouwen, en hebt al een TV gekocht en vloerbedekking. Wat nu? Snap je wat ik bedoel?
Dus eerst doelen, functies, doelgroepen etc. Dan pas bouwen. Ook WP heeft toch ook wel – al hoeft het niet veel te zijn – een stukkie voorbereiding nodig.
Peter Luit
-
Om een thema te installeren kun je het volgende doen:
1. Inloggen in de omgeving van WordPress
2. Kies de menukeuze Weergave
3. Op deze pagina staan bovenaan twee tabbladen. Klik op Thema’s installeren
4. Vervolgens opent er onder deze tabbladen een klein menu waarin Uploaden staan. Klik op deze link!
5. Selecteer vervolgens het .zip bestand van het thema en klik op Nu installeren.
6. Na het uploaden en installeren is het noodzakelijk om het thema te activeren via de hyperlink die in beeld komt. -
-
Stuur ff een mailtje naar (e-mail alleen zichtbaar voor moderators en personeel) is een heel verhaal namelijk.. ;)
-
@Peter,
Wat kort door de bocht van mijn kant misschien. Doelen, functies en doelgroepen is al bekend. Dit is niet mijn eerste website. Ik wil echter overstappen op wordpress. Ik ben al een beetje met wordpress aan het experimenteren. Ik wil echter meer dan alleen een blogsite. wordpress biedt die mogelijkheid. Tegelijkertijd heb ik niet al te veel tijd om me volledig in het programma te verdiepen. Vandaar dat ik een kant en klaar wordpress theme, dat bij mijn past, heb gekocht om daarmee vervolgens snel aan de slag te gaan. Alleen nu blijkt dat ik toch wat meer kennis nodig heb dan ik had gedacht. Die kennis heb ik niet maar heel veel andere mensen wel. Dus dacht ik: @durftevragen.
@jeffrey: bedankt ga er mee aan de slag -
Dag mensen,
WordPress is toch niet zo makkelijk als ‘men’ beweerd. Ik heb geen technische database kennis. Ik heb inmiddels een domeinnaam en de website aangemeld bij de hostingprovider. Ik heb echter de Engelse versie maar ik wil de Nederlandse versie. Die heb ik gedownload. Via de stappen van @jeffrey kom ik een heel eind maar het blijft een Nederlandse versie. De beroemde vijf stappen installatie heb ik uitgeprobeerd maar daar loop ik toch vast. IK begrijp echt niet wat ik verkeerd doe laat staan dat ik begrijp wat ik doe.
Learning- by doing …. prima, maar dit kost wel heel veel tijd
-
-
Ja, dat hetballemaal tijd vergt is logisch. Opensource is gratis vwb het downloaden van het spul. Daarna kost het dus tijd en dus geld. Dat wordt maar al te vaak vergeten.
-
Wat is google handig! Eerste resultaat: http://codex.wordpress.org/nl:WordPress_in_het_Nederlands ;)
-
Mij lukte het de eerste keer ook niet om binnen 5 min te installeren, dat werd eerder 5 uur.
Wat heb je tot nu toe gedaan en waar loop je precies vast?
-
@ww130. Tnx. Ik had ook al google gezocht maar kennelijk niet goed.
@sheann90. Ik ga met de handleiding van ww130 aan de slag. Kijken of het lukt? Hier heb ik echter al geen kennis van:
“Stap 3 : bestanden uploaden
Upload nu alle (taal)bestanden naar de juiste locatie op je webserver met behulp van een FTP-programma”.Maar er is een Engelse instructie – misschien kom ik er zelf wel uit.
-
Dit heb ik gedaan:
1. Unzip het bestand dat je juist gedownload hebt.
2. Maak een database aan en ken een gebruiker toe. Dit doe je via het control panel 3. waarvan je de gegevens van je host gekregen hebt.
3. Open wp-config-sample.php met het kladblok en vul je database gegevens in.
4. Bewaar en hernoem het bestand naar wp-config.php.Tot zover
5. Upload alle bestanden. Hoe en waarmee?
6. Voer het installatiebestand uit door het te openen in je favoriete browser en naar install.php te navigeren. Afhankelijk van waar je de bestanden hebt gezet, kun je het vinden in de wp-admin folder: wp-admin/install.php. Dit punt lukt ook maar krijg van wordpress het volgende bericht:
Error: PHP is not runningWordPress requires that your web server is running PHP. Your server does not have PHP installed, or PHP is turned off.
Geen idee wat ik vervolgens moet doen?
Dan bij de instructie: laat wordpress nederlands praten.
define (‘WPLANG’, ‘nl_NL’); Staat op nl.Stap 3 : bestanden uploaden
Upload nu alle (taal)bestanden naar de juiste locatie op je webserver met behulp van een FTP-programma.
Ik heb de Engelse instructie gelezen en de bestanden geupload. Ik krijg op filzilla het volgende te zien: Fatale bestandsoverdrachtsfout.
Reden: Kan de overdracht niet starten. -
2. Heb je niet alleen een database aangemaakt maar ook een database gebruiker? Heb je deze gebruiker alle rechten/privileges gegeven?
3. Heb je in wp-config.php de juiste database gegevens ingevoerd? Dus niet alleen je db naam maar ook je db gebruikersnaam en wachtwoord.
4. Het bestand wp-config.php sla je op op dezelfde plek/map waar wp-config-sample.php staat.
5. Nu kan je alle bestanden uploaden naar je website via filezilla. Dus alle bestanden die je in punt 1 hebt unzipped inclusief het nieuwe bestand wp-config.php zet je in de root van je site. Als je dit hebt gedaan gaan we verder met punt 6.
-
Kijk ook even na of je host het volgende ondersteund. Als dit niet het geval is zou je over moeten stappen naar een andere host.
PHP — minimaal versie 4.2, 5 is beter
MySQL — minimaal versie 4
- Het onderwerp ‘startede wp'er vraagt om hulp’ is gesloten voor nieuwe reacties.