Statistieken

• Onbekend's avatar

Beste,
    Ik wil deze normale informatieve website online plaatsen. Volgens mij heb ik hier geen cookie melding voor nodig omdat ik zelf geen tracing etc. wil enable. Om een Cookie notify plugin te installeren moet ik upgraden naar een business abbo maar dit gaat mij te veel kosten voor het doel dat de website heeft (het is geen webshop) Ik lees nu wel het volgende over de statistieken optie:

om de informatie te verzamelen, gebruikt Statistieken gegevens zoals het IP-adres, de WordPress.com-gebruikers-ID (indien ingelogd), de WordPress.com-gebruikersnaam (indien ingelogd), de User Agent, de URL die wordt bezocht, de verwijzende URL, de tijdstempel van het event, de browsertaal en de landcode. Niets van deze informatie is echter beschikbaar voor eigenaars van de site. Een site-eigenaar kan bijvoorbeeld zien dat een specifiek bericht 285 weergaven heeft, maar hij/zij kan niet zien welke specifieke gebruikers/accounts dat bericht hebben bekeken. Daarnaast worden de logs van Statistieken, waarin deze informatie wordt opgeslagen, slechts 28 dagen bewaard.

Wordt het IP-Adres anoniem opgeslagen? en moet ik daar een cookie melding voor genereren? Ik kan dat namelijk nergens vinden of instellen.

WP.com: Yes
    Correct account: Yes

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

• Het onderwerp ‘Statistieken’ is gesloten voor nieuwe reacties.