Twee verschillende vragen.
-
Beste Mensen. Vraag 1.Is het mogelijk om mijn teksten in een gekozen letterkleur op een gekleurde achtergrond te plaatsen in de editor? Ik kon het n.l.nog niet vinden.
Vraag 2. Kan ik mijn Nederlandse tekst ook laten vertalen in andere talen d.m.v.bepaalde optie-knoppen voor mijn buitenlandse relaties?Het is n.l.wel mijn bedoeling dat die buitenlandse relaties ook mijn berichten kunnen lezen in hun eigen taal middels die optie/keuze-knoppen.
Als deze opties er inderdaad zijn,verneem ik heel graag hoe dat kan en waar ik die opties kan vinden.Bijvoorbaat mijn dank voor de mogelijke reacties en ik groet jullie vrientelijk. Anton Doove.
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
.
Beste Anton
1.) In de editor op STAND WYSIWYG kan je dat kleurgebruik aanklikken. In STAND HTML kan je het nummer [#000027 b.v.] zonodig veranderen naar gitzwart of zo. Normaal gebruik [default dus] is de letter grijsanthraciet – zeg maar.2.) Wees voorzichtig met vertaalsystemen, ik heb tot dusver alleen als resultaten “steenkoolengels” gezien, dat zal bij andere talen niet anders zijn… Vertalen blijkt meer te zijn dan woordjes vertalen: een Nederlands gezegde of spreekwoord of uitdrukking wordt daarmee onbegrijpelijk (ik geloof dat ze dat “idioom” noemen.)
Met vriendelijke groet – als je een goede vertaalsite vindt hou ik me aanbevolen die van je te lezen hier of op mijn niek1928.wordpress.com. -succes – Niek
-
Beste Niek. Uiteraard heb jij groot gelijk als het om vertaal-sites gaat,want dat is echt
altijd een “kromme” vertaling als je kijkt naar de zinsbouw van een taal.Ik heb altijd begrepen dat vertalingen nooit machinaal mogelijk zijn,want vertaal-machines missen de grammatica en idioom van die betreffende taal.
Daarom laat ik liever vertalen door een taal-hobbyïst die dit vertalen leuk vindt,want beroeps-vertalers kan ik van mijn AOW onmogelijk betalen.
Mijn verworven talenkennis is weggezakt door omstandigheden en het weer ophalen
met cursussen,kan ik helaas niet meer betalen,dus vraag ik een taal-hobbyïst.Wat betreft het kleur-gebruik voor achtergrond en letterkleur in de editor vind ik dat
best wel erg ingewikkeld werken bij wordpress.com.Ik dank je voor je reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
Bij andere editors werkt dat veel eenvoudiger zoals ik heb ervaren,maar ik kan het nog eens opnieuw proberen om te zien hoe dat uitpakt.
-
- Het onderwerp ‘Twee verschillende vragen.’ is gesloten voor nieuwe reacties.