Vraag over afbeelding met link plaatsen in WordPress.
-
Beste Mensen. Is het in de editor van WordPress mogelijk om daar een afbeelding te plaatsen en het te voorzien van een link naar een andere site?
Zo ja,hoe werkt dat dan? Ik zou graag die afbeelding op een gekleurde achtergrond willen plaatsen. Is dat wel mogelijk en op welke wijze kan dat?Rechts naast en onder die afbeelding wil ik dan de tekst schrijven of plakken vanuit Word2007. Is dat wel mogelijk in die editor? Dat weet ik n.l.niet.
Omdat ik WordPress.com pas voor het eerst wil gebruiken,weet ik nog niet hoe ik het beste die editor kan leren gebruiken.Daarom wacht ik heel graag op reacties van ervaren gebruikers,die ik bijvoorbaat vriendelijk dank en groet. Anton Doove.
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
@antondoove: Ik heb net de nieuwste versie van De Kleine WordPress Handleiding online gezet en daarin vindt je een antwoord op de meeste van je vragen. Kijk op http://wphandleiding.nl/downloads.html voor die gratis download.
Als het gaat om teksten te plakken vanuit Word dan schakel ik het liefst over op de HTML tab en daar voeg ik dan de tekst in.
Als je echter bij de editor balk op het laatste icoon klikt (Kitchen Sinc) dan krijg je een extra balk te zien. Daar zie je dan een extra optie voor het plakken van teksten vanuit Word. Die optie haalt alle overtollige code die Word meegeeft weg.
Voor het gebruik van randen en gekleurde achtergronden kun je kijken op http://www.handleidinghtml.nl/html/afbeeldingen/afbeeldingen03.html
Je zult je dan wel wat moeten verdiepen in basis HTML code. -
Beste Herbie59. Ik dank je vriendelijk voor je reactie,welke ik gelijk heb opgeslagen.
Zo kan ik het in de komende week eens uitproberen en ik wil mij inderdaad ook meer
verdiepen in het gebruik van html-codes,want ik zie hoe handig dit is.Zodra ik daartoe de gelegenheid heb,ga ik dat zeer zeker eens uitproberen,maar vraag
daarbij wel graag om nadere uitleg. Dat kan toch bij dit forum?Bijvoorbaat mijn dank voor je mogelijk nieuwe reactie en ik groet je vriendelijk.
Anton Doove. -
@atondoove: Ja zeker kan dat bij dit forum, ik zal je soms doorverwijzen naar een andere site omdat er dan al een goede uitleg beschikbaar op die site.
maar vragen kan altijd!
-
Beste Herbie59. Omdat ik mag vragen,zal ik je inderdaad enige vragen stellen:-))))
1.Hoe krijg ik een bericht voor bekendmaking in de Editor met link voorzien van html?
2.Hoe kan ik die editor het beste instellen? Ik zag dat het formaat instelbaar is.Als doorverwijzing naar een andere site noodzakelijk is,hoop ik wel dat die site in de
Ned.Tl. is te volgen,want mijn kennis der Engelse taal is een complete ramp.Ik zie wel wanneerr jij hierop kunt reageren en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
- Het onderwerp ‘Vraag over afbeelding met link plaatsen in WordPress.’ is gesloten voor nieuwe reacties.