Vraag over diverse WordPress-accounts

• Onbekend's avatar

Beste Mensen.Helaas heb ik moeite met de editor van mijn Space-account,want ik krijg de tekst niet correct naast de geplaatste foto.
    Ik vind in Space ook geen optie om een tekstveld naast de Foto te
    plaatsen,zodat ik de tekst in het tekstveld kan typen.
    Naar mijn vermoeden is die Space-editor verouderd en Space zelf
    ook,dus ik wil daarvan mijn account opheffen.
    Hoe kan ik die account opheffen en waar?
    Na ophef van Space zoek ik een andere blog met een Free-account
    die met een betere WordPress-editor werkt en meer opties heeft.
    Wie kan mij hierover tippen?
    Mijn AOW/AIO-budget laat geen betaalde account toe en vanwege
    mijn slechte gezondheid op mijn leeftijd van bijna 73 jaar is een
    betaalde account zinloos en heb dus meer aan een Free account.
    Bijvoorbaat mijn dank voor de mogelijke reacties en ik groet
    iedereen vriendelijk. Anton Doove.

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

• Onbekend's avatar

Momenteel heb je een gratis WordPress.com blog. Ongeacht je een betaalde of gratis account hebt, de editor is overal hetzelfde. Wij gebruiken de meest recent en nieuwste versie van WordPress op WordPress.com.

Op deze pagina staat uitgebreid beschreven hoe de (visual) editor werkt: http://en.support.wordpress.com/visual-editor

Met name dit gedeelte beschrijft hoe er een tekstveld naar links, midden, of rechts geplaatst kan worden: http://en.support.wordpress.com/visual-editor/#alignment

Laat gerust weten als je een bericht hebt aangemaakt waarbij de tekstveld niet naast de foto wilt komen, dan help ik je hiermee.

• Onbekend's avatar

Beste Kardotim.Na het openen van mijn PC en mailprogramma,trof ik jouw bericht aan met 2 linken,waarop ik wel klikte.
    Helaas zijn die pagina`s wegens de Engelse taal voor mij niet te lezen,
    want mijn kennis van die taal is te miniem om te weten wat er staat.
    Voor mij is dit dus niet bruikbaar en vraag derhalve om de vertaling in
    het Nederlands in de hoop dat dit wel mogelijk is.
    Verder mis ik in die editor de optie van lettertype-keuze,want ik gebruik heel graag het lettertype ARIAL omdat ik het erg duidelijk vind.
    Zou die editor hierop nog kunnen worden aangepast? Wat ik nu aantref ziet er uit als lettergrootte 8 terwijl ik de 12 gebruik.
    Bij het schrijven in die editor zijn die kleine letters lastig leesbaar,dus
    niet echt handig voor oudere senioren zoals ik met bijna 73 jaar.
    Lettergrootte 12 is voor mij beter leesbaar bij het schrijven,want anders moet ik turen om lettergrootte 8 te kunnen lezen.
    Graag verneem ik je reactie hierover en ik groet je vriendelijk.
    Anton Doove.

• Onbekend's avatar

De pagina’s in het Nederlands kan hier en hier lezen.

Zou je eens een bericht kunnen publiceren, dan kan ik naar het lettertype en grootte kijken.

Of je kan deze pagina doornemen hoe je zelf het lettertype kan aanpassen (dit vergt wel een beetje technische kennis):

http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fen.support.wordpress.com%2Feditors%2Ffont-size-color%2F

• Onbekend's avatar

Beste Kardotim. Klik maar op deze link die ik nu hieronder plaats.
    http://antondoove.wordpress.com/ik-stel-mijzelf-eerst-even-voor/ Dan zie je mijn eerste bericht.
    Als dat goed staat plaats ik ook de opvolgende berichten op deze blog.
    Graag verneem ik wat je vindt van dit eerste resultaat nadat ik de tekst
    alleen heb zitten typen en nu wel netjes op de juiste plaats kreeg.
    Ik ga nu eten en even TV kijken,maar daarna zie ik vandaag graag je reactie verschijnen,waarvoor ik je alvast vriendelijk dank en groet.

Anton Doove.

• Onbekend's avatar

Beste Kardotim. Klik maar op deze link die ik nu hieronder plaats.
    http://antondoove.wordpress.com/ik-stel-mijzelf-eerst-even-voor/ Dan zie je mijn eerste bericht.
    Als dat goed staat plaats ik ook de opvolgende berichten op deze blog.
    Graag verneem ik wat je vindt van dit eerste resultaat nadat ik de tekst
    alleen heb zitten typen en nu wel netjes op de juiste plaats kreeg.
    Ik ga nu eten en even TV kijken,maar daarna zie ik vandaag graag je reactie verschijnen,waarvoor ik je alvast vriendelijk dank en groet.

Anton Doove.

• Onbekend's avatar

Ziet er perfect uit ! Tekst (grootte en lettertype) is goed leesbaar. Wat je nu hebt is een pagina ipv een bericht, wat overigens prima is.

Wil je op je beginpagina blog berichten onder elkaar gaan publiceren, dan kan je op deze pagina beginnen met het schrijven van een blog bericht: https://antondoove.wordpress.com/wp-admin/post-new.php?post_type=post

Veel plezier!

• Onbekend's avatar

Beste Kardotim. Ik ondek net dat de pagina`s van mijn vrouw en mij niet
    op elkaar aansluiten,want dat van mijn vrouw staat nu apart.
    Ik heb dus een fout gemaakt maar weet niet meer hoe en op welke wijze
    dit is te herstellen,ook al heb jij dit reeds beschreven.
    Het drong echter nog niet tot mij door hoe jij dit bedoelde.
    Ik weet dus nog niet hoe ik dat van mijn vrouw kan laten aansluiten op
    die van mijzelf,maar misschien kun je mij helpen dit te corrigeren.
    Uiteraard wil ik de volgende berichten over mijn dochter,kleinzoon en
    de andere topics ook graag kunnen aansluiten.
    Ik ben echter vergeten hoe dat werkt,dus als je mij nog kunt helpen
    om mijn fout te kunnen corrigeren,verneem ik dit graag.
    Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove.

• Onbekend's avatar

De plaatsing van je vrouw was een bericht ipv een pagina. Ik heb hier nu een pagina van gemaakt: Zie hier: http://antondoove.wordpress.com/

Zoals je zit heeft het menu nu 2 pagina’s: eentje over jezelf, en een over je vrouw.

Verder is de beginpagina leeg omdat hier nog geen berichten staan, of heb je liever dat dit een statische vaste pagina wordt? bv de pagina die over jezelf gaat?

• Onbekend's avatar

Beste Kardotim. Ik zie nu,dat beide linken van de pagina`s <strong>naast</strong> elkaar staan i.p.v. onder elkaar,hetgeen mij de volgende vraag opwerpt.
    <em>Nu het <strong>naast</strong> elkaar staat,kunnen er dan meer pagina`s naast komen te staan?
    Ik dacht n.l. dat alles in een blog onder elkaar staat,zoals dat bij de
    andere blogs wel zo werkt.(dus verticaal)
    Werkt het bij de Space-account tegenwoordig horizontaal? Dat weet ik n.l.niet.
    Ik vind het overigens wel erg leuk om het naast elkaar te zien staan,wat ik ook erg apart vind. Dat viel mij op:-))))
    In dat geval wil ik ook wel de pagina`s van mijn dochter,kleinzoon en
    toekomstige schoonzoon er naast hebben,<strong>als </strong>dat zou kunnen,want horizontaal schuiven vind ik eigenlijk wel leuker.
    Ik weet echter niet <strong>of </strong>dat in alle browsers zo kan.
    Het is erg leuk om de leden van mijn gezin <strong>naast </strong>elkaar te zien en het is echt iets byzonders,als dat in de Space zo werkt,want dat wist ik niet.
    Ook viel mij op,dat een pagina,meer ruimte geeft dan een bericht.
    <em><strong>Of </strong>verkijk ik mij daar zo op?</em>
    Graag verneem ik nog <strong>hoe</strong> ik dit eventueel zelf zo netjes <strong>naast</strong> elkaar kan krijgen voor alle andere topics en <strong>of </strong>dat wel zo kan op pagina`s.
    Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove.

• Onbekend's avatar

Hetgeen wat horizontaal staat zijn Pagina’s.

Als het onder elkaar staat dan zijn het Berichten

Waar gaat je voorkeur naar uit? Lees hier meer over de verschillen:
    http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fen.support.wordpress.com%2Fpost-vs-page%2F

• Onbekend's avatar

Beste Kardotim. Ik heb die verschillen gelezen,maar weet nog niet wat beter werkt voor publicatie,dus vraag ik je nu het volgende.
    Wat is beter te publiceren? De pagina of het bericht?
    Bij het bericht wordt gevraagd om de Tags en de Categorie.
    Wat wordt er nu bedoeld met de Tags?
    Ik weet wel dat de zoekmachines gebruik maken van die Tags,maar ik
    weet helaas niet wat ik onder die Tags dien te verstaan.
    Bij de pagina`s is dat niet nodig,zoals ik reeds las,maar hoe gaat de
    zoekmachine dan om met een pagina zonder Tags en Categorie.
    Ik weet nu niet wat beter werkt,wat ik wel graag verneem,want dan hou
    ik daarmee wel graag rekening bij de publicatie.
    Hierover vond ik geen info op die Google-pagina`s,wat ik niet zo erg
    handig vind,maar misschien kun jij mij dat wel vetellen.
    Graag verneem ik je reacties en ik groet je vriendelijk.
    Anton Doove.

• Onbekend's avatar

Tags zijn termen die een onderwerp aangeven waarover een bericht gaat.

Wat je nu hebt lijkt me een prima opstelling, pagina’s die wat over jezelf vertellen of over iemand anders.

Vervolgens kan je Berichten publiceren waarin je iets verteld over je dagelijkse bezigheden of andere interessante onderwerpen.

• Onbekend's avatar

Beste Kardotim. Leuk dat je zo snel reageert. Dat waardeer ik heel sterk.
    Kan ik onder tags ook sleutelwoorden verstaan,die het bericht vindbaar kunnen maken?
    Hoe kan ik een bericht aan een pagina koppelen in de juiste volgorde?
    Al mijn pagina`s en berichten dienen wel verband met elkaar te hebben,zodat het 1 verhaal wordt in diverse delen. Dat is m.i.beter leesbaar. Ik dank je alvast voor je reactie.
    Vriendelijke groeten van Anton Doove.

• Onbekend's avatar

Tags en/of sleutelwoorden zijn inderdaad hetzelfde.

Berichten kunnen aan elkaar worden gekoppeld doormiddel van categorieën. Je kan er hier meer over lezen.

• Onbekend's avatar

Beste Kardotim Mijn vraag ging over koppelen van
    een bericht aan een pagina.
    Gaat dat op dezelfde wijze als het koppelen van berichten onderling?
    Dit vraag ik omdat aan de pagina geen categorie wordt toegekend volgens de info-pagina`s.
    Hierdoor krijg ik de indruk dat het koppelen van een bericht aan de pagina op een andere wijze kan worden gedaan.
    Ik zie je reactie wel na het eten,wat mijn vrouw kennelijk al klaar heeft
    zoals ik het ruik:-)))) Tot later dan maar en ik groet je vriendelijk.
    Anton Doove

• Onbekend's avatar

Beste Kardotim. Op een nieuwe pagina plaatste ik een foto van mijn dochter en wilde er de tekst naast typen. Dat lukte echter niet,want ik zag geen cursor bewegen.
    Het behoort toch mogelijk te zijn om de tekst naast de foto te typen i.p.v.te plakken?
    Mogelijk ben ik hierbij een voorafgaande handeling vergeten,maar weet niet welke handeling dat is.
    Zou je mij dat nog kunnen laten weten in aansluiting op mijn vorige vraag over koppelen van bericht aan een pagina
    Daarvoor dank ik je alvast met mijn vriendelijke groeten.

Anton Doove.

• Onbekend's avatar

Beste Kardotim. Ik heb nu een vraag van andere aard en dat gaat over het plaatsen vam 2 voorbeeldscreens die sierstambomen tonen.
    De ene screen is 1090 x 776 pixels groot en de ander is 1098 x777 pixels.
    Zij zijn dus te groot voor op de blog,maar kleiner maken zorgt voor de
    onleesbaarheid van de tekst die op deze stambomen staan.
    Helaas bevat dit tekstveld op het Forum geen optie om bijlagen mee te
    sturen,want anders had ik je 2 andere screens kunnen tonen.
    Op die screens kun je dan zien wat ik bedoel.
    In een mail kan ik het je wel tonen,maar ik heb geen mail-adres van jou,dus ik kan het jou nog niet tonen.
    Misschien weet je wel een andere optie,zodat ik kan tonen wat ik bedoel en wat ik dan ervaar. Graag verneem ik je reactie.
    Vriendelijke groeten van Anton Doove.

• Onbekend's avatar

Beste Kardotim. Ik ben nu weer eens bezig met mijn space-blog,maar ik krijg de zinnen van de tekst niet correct op orde,want ze lopen niet door. (Het bericht is nu nog een concept)
    Als je kijkt naar de tekst “Mijn Medische Beperkingen2”,dan zul je denk ik gauw zien wat ik bedoel en dat het niet zo staat als bedoeld.
    Zinnen staan teveel verdeeld over 3 delen onder elkaar,terwijl 2 delen
    is bedoeld en hierdoor wordt het bericht onnodig langer.
    Zoals het nu staat is dat niet prettig leesbaar.
    Hoe los ik dit het beste op?
    Ik dank je alvast voor je reactie en ik groet je vriendelijk.
    Anton Doove

• Onbekend's avatar

Ik heb de zinnen achterelkaar voor je gezet, je kan er nu zelf [Enters] tussen doen om ze zo te verdelen.

• Het onderwerp ‘Vraag over diverse WordPress-accounts’ is gesloten voor nieuwe reacties.