Website maken – naast een bestaande weblog

• Onbekend's avatar

Ik heb een draaiende weblog via WordPress.com

Nu wil ik – in dezelfde look and feel- een nieuwe website maken voor opslaan van foto’s , artikelen etc.

Ik kom er dus niet helemaal uit of je hiervoor aparte WordPress software voor moet downloaden, liefst nederlandtalig.
    Wie kan de eerste aanzetten geven om zo’n website te maken ?
    Domeinnaam het liefts zo veel mogelijk gelijkluidend met de weblog.

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

• Onbekend's avatar

Als je de domeinnaam wilt behouden, dan zou ik je aanraden binnen je weblog het headermenu te activeren en pagina’s aan te maken over de onderwerpen die je wilt behandelen. Die pagina’s kun je in het menu hangen. Zo krijg je naast je weblog een website in dezelfde look and feel en geïntegreerd op dezelfde domeinnaam.

Met vriendelijke groet,
    Erik de Vries
    wpwebbouw.nl

• Onbekend's avatar

Bedankt voor de genomen moeite, maar het helpt mij niet echt.
    Welk Headers-menu, staat dat onder ” weergave” of bedoel e een ander menu.

En hoe kopieer ik dan een reeds geplaatste post naar die nieuwe pagina ?

• Onbekend's avatar

Onder weergave, menus maak je rechts een menu aan, dat straks je headermenu wordt. Geef het eerst alleen een naam en sla het op met Menu opslaan. Vervolgens selecteer je in de dropdown linksboven bij Header Navigation het zojuist aangemaakte menu. Klik op Opslaan. Nu kun je reeds aangemaakte pagina’s, berichten en categorieën aanvinken in de panels links en als je op Aan Menu Toevoegen klikt verschijnen ze rechts in het grote menu-panel. Daar kun je de labels eventueel hernoemen en de menu-items rangschikken door te verslepen. Een positie naar rechts onder een ander menu-item betekent dat het een dropdown wordt.

Succes en als je meer wilt weten, vraag gerust.

Met vriendelijke groet,
    Erik de Vries
    wpwebbouw.nl

• Onbekend's avatar

Mijn dank, het gaat nu wel lukken.

Wel nog en vraag: de titel van de pagina verschijnt nu niet alleen in de rechter sidebar, maar ook in de kop van de weblog, bovenin.
    Dat hoeft voor mij niet. Is dat te voorkomen ?

• Onbekend's avatar

Dat de titels bovenin verschijnen is nu juist het hele idee van een headermenu. Je kunt de labels daarvan overigens aanpassen onder weergave > menu’s, waardoor het korte woorden worden. Het ligt er maar net aan wat je wilt. Als je geen topmenu wilt, kun je je menu ook in de zijbalk plaatsen via de widget Aangepast menu. Maar misschien had je dat al ontdekt.

groet,
    Erik

• Onbekend's avatar

Wanneer m’n http://angiedebaerdemaekerdotcom.wordpress.com wordt aangeklikt, dan verschijnt er ènkel een pagina met m’n naam. That’s it. Graag wil ik dan meteen een overzicht – en het middel om ze ook aan te klikken – van m’n artikels.

Hartelijk dank bij voorbaat voor de “broodnodige” hulp ;-)

Groetjes,
    Angie

• Het onderwerp ‘Website maken – naast een bestaande weblog’ is gesloten voor nieuwe reacties.