Websites voor andere maken / hosten

• Onbekend's avatar

Goedemiddag,

Ik heb een vraag.

Ik ben in de nabije toekomst van plan om een webdesign bedrijf te beginnen. Nu heb ik de volgende vraag:

Als ik een website voor een ander bedrijf wil ga realiseren, moet ik dan een wordpress acount met pakket voor hun aanmaken? Of is er een mogelijkheid dat ik de website kan bouwen onder mijn eigen account?

ik hoor graag!

WP.com: Yes
    Correct account: Yes

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor moderators en personeel).

• Onbekend's avatar

Hoi Niels,

Leuk, een webdesign bedrijf.

Het kan allebei. Ik zou ervoor kiezen om altijd een account aan te maken op naam van de klant, en dan jezelf als administrator toe te voegen. Op die manier zijn zij de eigenaar van de site and ook verantwoordelijk voor de betaling van de kosten voor de hosting ed. Dit is voor een klant ook prettig want ze weten dat als jij onverwachts weg valt de site gewoon van hun is en blijft.

Natuurlijk kun je de site ook onder je eigen account bouwen en dan de kosten doorberekenen aan je klant of op termijn eigenaarschap overdragen aan je klant. Dit heeft als voordeel voor jou dat je zeggenschap hebt over de site zolang de klant (nog) niet betaald heeft.

De keuze is aan jou.

• Onbekend's avatar

Goedemiddag,

Bedankt voor je reactie!

Naar aanleiding van je reactie heb ik nog de volgende punten:

Ik wil ook de hosting voor de klant gaan realiseren. Daarom lijkt mij het beste dat ik de website ga opbouwen via mijn eigen account. Op mijn eigen account komen ook betaalde plug-ins en thema’s.

Kan ik oneindig veel websites beheren via mijn WordPress account? of zit hier een bepaald limiet aan? En kan ik betaalde thema’s en plug-ins voor meerdere klanten gebruiken?

Graag hoor ik!

• Onbekend's avatar

Hey,

Je kunt oneindig veel websites beheren via je WordPress.com account, daar zit geen limiet aan. Je hebt wel voor iedere site een eigen abonnement nodig, maar dat was duidelijk, toch?

Wat wellicht voor jou een betere optie is, als je toch van plan bent veel sites te gaan hosten is een eigen VPN met een multisite installatie. Dat kan helaas niet bij ons 🙁 maar er zijn hostingpartijen die hierin prima kunnen voorzien. Dit artikel geeft een duidelijk overzicht van de mogelijkheden van een multisite installatie:

WordPress Multisite voor beginners

• Het onderwerp ‘Websites voor andere maken / hosten’ is gesloten voor nieuwe reacties.