WordPress.com overzetten naar wordpress.org

• Onbekend's avatar

Ik heb me suf gegoogeld en van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
    Ik wil van wp.com naar wp.org. Ik heb mijn domein bij hostnet, maar hun verwijzen mij door naar wp.
    Wp.org doet niets en wp.com is niet in het Nederlands.
    Is hier iemand de mij kan helpen? Ik kom er echt niet uit.

De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

• Onbekend's avatar

@Thebeautyfarm: Kijk eens naar http://www.wpcom.nl/wordpress-zelfgehost-domein-versus-gratis-wordpress-com-service.html

Je kunt overigens bij Users -> Personal Settings instellen dat je gebruikers interface in het Nederlands wilt zien.
    Maar ik denk dat je eerder de instructies in het Nederlands wilt zien.

• Onbekend's avatar

Hoi,

Je kan in je dashboard van wp.com je site ‘exporteren’.
    Dit doe je door aan de linkerkant naar tools te gaan en daar voor ‘export’ te kiezen, kies nogmaals voor export en dan ‘all content’ of gehele inhoud.

Maak vervolgens via hostnet een WordPress installatie aan, dit kan automatisch via hun ‘applicaties’ of handmatig.
    Ik ben zelf voor handmatig, al is dat misschien een beetje verwarrend als je nooit wat gedaan hebt met ftp en databases.

Als je WordPress.org site gemaakt is, kun je daar je oude theme zoeken, en vervolgens via de tools weer ‘importeren’, dan staat je inhoud er weer in.
    Misschien moet je wel even al je media van tevoren opslaan voor de zekerheid, ik weet niet zeker of die meegaan.

• Het onderwerp ‘WordPress.com overzetten naar wordpress.org’ is gesloten voor nieuwe reacties.