adhd ingen vårdgaranti
-
Haj mina vännor ,är det bara jag som inte omfattas av vårdgarantin?
Jag var på psyk i K-stad,en livslång plåga.
Jag sökte hos Överläkare Karin Grönvall,för medicin för sjukdomen.
Eftersom du har en missbrukshistorik,så måste du lämna negativt urinprov i 6 månader innan det kan bli aktuellt,den policyn har vi här.
Det tog en vecka innan proovsvaret kom ,det fanns spår av cannabis upplyste Karin mig om.
Men du är välkommen när du anser att du kan lämna ett rent svar.
Jag och Karin har träffats tidigare ,jag skrev att jag inte ville ha henne som läkare ,samt att en förväxling av provsvar måste ha skett.
Annars har jag mot min vilja blivet förgiftad när jag var på musikkonsert i danmark,där det är tillåtet att röka cannabis.
Sjuksköterska Anders Malmberg försäkrade mig att det inte skett.
Isåfall har vi ju problem för jag vill isåfall ha vård för mitt missbruk,att jag åberopar rätten att själv välja läkare.
Samt den vårdgaranti somsäger att jag har rätt till vård inom 3månder,räknat från den dagen jag sökte vård.
Karin skriver ett svar till dig.
Nej,det kan hon inte när jag valt att ha henne som läkare.
Men hon svarade att det var inte så farligt så¨jag behövde ingen .Så det gick inte alls för och sedan har alla läkare här samma policy att man ska vara drogfri i sex månader.
Det går bra att neka en passient vård för en substans som inte fick finnas där vård det behövs inte.
Och vårdgaranti det gäller inte knarkare ,inte häller rätt till vård för det missbruket vare du fått i dig det ofrivilligt eller ej.
Det måste vara fel,Man får inte ha dety i urinen ändå ingen vård ,och det ska ta 6 sex månder varje vecka .
hur illa rimmar inte detta är du knarkare kan du glömma vård,det var var ju inte knark jag skulle ha
- Ämnet ’adhd ingen vårdgaranti’ är stängd för nya svar.