Ändra till svenska
-
Jag fattar inte hur man ändrar från engelska till svenska på bloggen. Alltså, jag har lyckats ändra till svenska på min egen sida, där jag kan välja att skriva inlägg, ändra inställningar mm, men när man läser min blogg står allt på engensla, tex pages, categories mm. Hur ändrar man?
-
Just ‘kategorierna’ ändrar du via din kontrollpanel ( dashboard) Fliken Redigera och gå till kategorier. Där trycker du på Redigera på varje kategori och skriver det namn du vill ha på katergorier.
Du kan lägga till flera också.
Ett tips är att göra underkategorier. T.ex. har du en som heter Sjukvård så kan du göra en ny som heter t.ex. Förkylning som har huvudkategori Sjukvård.Det syns inte på alla teman, men på en del ser man då tydligt att det är en underkategori.
-
Jag skulle välja ändra texten comments med mera till svenska. Jag har varit inne på andra WordPress bloggar och de har fått till det men jag hittar inte inställningen för just den saken… Hjälp!
-
Det fungerar tyvärr inte än, då detta sker i själva grundkodningen. Översättning till olika språk pågår, så funktionen är på väg och kommer nog så fort allt är översatt, vilket också beror på hur många som hjälper till att översätta just kodningen till svenska ord :-)
De som fått till det använder nog vertyget wordpress.org och det är inte detsamma som portalen wordpress.com
- Ämnet ’Ändra till svenska’ är stängd för nya svar.