Bilder visas i full res, vill att de skalas om
-
Hej!
Jag använde tidigare en gratisblogg online på wordpress.com, men har nu beslutat att flytta ner den lokalt till en egen server. Exportering osv gick kanon och alla bilder, inlägg och kommentarer följde med som väntat. Mitt problem är dock att wordpress skiljer sig åt, på något sätt, mellan de olika alternativen. Online så laddade jag upp bilderna i full upplösning i varje inlägg, och de skalades om till att passa bloggens storlek. De fick alltså en lägre upplösning när man tittade på inläggen. Nu visas de i full storlek men är nedskalade. Det innebär att en sida med 10 inlägg, med ~3 bilder á 10MB vardera kräver en nedladdning av 300MB. Jag vill helt enkelt undvika detta, och vill slippa behöva lägga in alla bilder igen (man kunde ha lagt in dem som ”Large” från början, vilket jag inte visste). Hur kan jag lösa detta?
Jag är fortfarande ganska ny inom wordpress-världen, så var gärna utförlig i ditt svar om du har något :)
Tack på förhand
Daniel -
You did not specify a blog address or reason for posting when you created this topic.
This support forum is for blogs hosted at WordPress.com. If your question is about a self-hosted WordPress blog then you’ll find help at the WordPress.org forums.
If you don’t understand the difference between WordPress.com and WordPress.org, you may find this information helpful.
If you forgot to include a link to your blog, you can reply and include it below. It’ll help people to answer your question.
This is an automated message.
-
- Ämnet ’Bilder visas i full res, vill att de skalas om’ är stängd för nya svar.