Bloggbilden syns inte

• Profilbild för Okänd

Hallo!

Jag heter Bellis och har nyligen startat filmbloggen Kinematografi, där jag nu har ett litet problem. Jag har i enlighet med instruktionerna laddat upp en så kallad bloggbild och fått bekräftat att den är uppladdad. Glädjande i sig, antar jag, men den lilla blacken om foten är att bilden helt enkelt inte syns. Den dyker inte upp någonstans, utan jag har fortfarande kvar det lilla förprogrammerade mönstret i rutan i övre högra hörnet på till exempel en kommentar. Vad är det som måste till för att man trots bekräftelse om att bilden är uppladdad även ska få den implementerad…?

Tacksam för svar!

Be seeing you – at Kinematografi!

http://moviehead.wordpress.com/

Kör hårt,
    Bellis

Den blogg jag behöver hjälp med är (synlig endast för inloggade användare).

• Profilbild för Okänd

Hej!
    Jag har exakt samma fråga, detta är märkligt.
    Även om ”bloggbild” inte har med avatar att göra (men det borde den ha)
    så borde den ju synas /nånstans/ :)

Såg förut ”redigera gravatar” någonstans men hittar inte tillbaka dit ännu..
    Man kan ju ställa ”gravatar” som avatar under inställningar och det fungerar
    men bilden dyker inte upp där heller än så länge.

• Profilbild för Okänd

Bloggbilden är inte knuten till dig som person när du kommenterar, utan verkar dyka upp när du i ett blogginlägg gör något som får den att skicka en ”pingback” nånstans. Prova att länka till ett gammalt blogginlägg i ett nytt, så kan du se själv vad som händer!

Är jag den enda som inte hittar en ”ladda upp avatar”-knapp nånstans?

• Profilbild för Okänd

Eller måste man använda Gravatar? För det verkar som, i den engelska supporten, att man kan välja om man vill ha den låst till wordpress.com (”WordPress Avatar”) eller knuten till sin e-post över hela internet (”Gravatar”).

Å, jag känner mig så dum nu.

• Profilbild för Okänd

Det fungerade för mig när jag skapade en gravatar!

Mvh Hampus

http://theonlyconstant.wordpress.com

• Profilbild för Okänd

Jag vet inte riktigt hur det gick till, men min bloggbild började helt plötsligt bara dyka upp. Det tog ett tag, men så var den där en vacker dag. Den dyker upp när jag kommenterar, både på min blogg och på andras. Och som synes dök den så småningom upp även vid det inlägg som inleder den här tråden. Det kanske bara är en fråga om att det tar ett tag innan bloggbilden implementeras?

Kör hårt,
    Bellis

• Profilbild för Okänd

Jag har också problem med det, någon som har ett konkret svar på hur man fixar?
    eller den kanske dyker upp snart..

• Profilbild för Okänd

Det verkar den ju ha gjort nu! :-)

Kör hårt,
    Bellis

• Profilbild för Okänd

Min bild bara försvann.
    Vart ändrade ni bloggbild?
    När jag klickar på ”Ändra gravatar” får jag bara meddelandet ”Please close this window if it does not close automatically” :/

• Ämnet ’Bloggbilden syns inte’ är stängd för nya svar.