Egen design/header?
-
Hur fixar man egentligen det? Har aldrig använt wordpress tidigare & är inte värsta designexperten, så jag är lite förvirrad. Jag har en bild jag skulle vilja använda som header, och idéer om egna designer på headers. Men hur får jag dem att ”fastna” på min blogg?
Är det dessutom möjligt att skapa sin egen bakgrund och hur går man isf tillväga för att få in den på bloggen?
Tacksam för hjälp!
-
Hallå!
Jag kan åtminstone _försöka_ hjälpa dej så gott jag kan…
Nu vet jag inte om du sitter på en blogg där en ”header” ingår (alla design-typer har ju inte head), men vi utgår från att du har det.. :)In på ”dashboards”, sen ”Presentation” och vidare till ”Custom Image Header” på din sida. Där ska du kunna lägga in en egen head-bild.
Det står där också att bilder man lägger in som är 760 x 200 pixlar används som de är – annars brukar de ha förmåga att kunna ”kapas” så att delar av bilden försvinner om man lägger till en för stor.Hoppas det var till någon nytta..
Hälsning,
Nina. -
Ett annat tips är att kopiera befinlig logga och klistra in den i ditt grafikprogram då får du rätt storlek och kan arbeta utifrån den.
Allt beror på vilket tema du använder, som Nina skriver så har olika teman olika funktioner, det är bara att testa sig fram och byta tills man blir nöjd, ingen text etc. du skrivit försvinner för att man byter tema.
En del teman kan man ändra lite färger på och andra kan man skapa egen logga och så finns det de som man inte kan göra något med.
//blogghjalp.wordpress.com
- Ämnet ’Egen design/header?’ är stängd för nya svar.