Flera loopar, absolut position i array
-
Hej!
Har kämpat och sökt mig till ett svar på denna fråga länge nu, utan att hitta en klockren lösning. Ska försöka beskriva mitt problem nedan:Jag har en startsida, som loopar posts. (Senare skall det gå välja hur de sorteras, men i dagsläget efter datum.) Men efter första inlägget skall det ligga en ”sponsrat” inlägg. Detta är taggat med både category ”Sponsrad” men även en custom fields = sponsored. Efter detta sponsrade inlägg skall första loopen fortsätta att rulla.
Nu har jag löst det genom tre loopar:
Loop nr1: Loopar senaste inläggen, posts_per_page=1.
Loop nr2: Loopar senaste inläggen, där category=sponsored, posts_per_page=1.
Loop nr3: Loopar inläggen, post__not_in=$ids (vilken ja lagt till i loop1).Denna lösningen ”fungerar” men inte helt bra. Blir fel när pagineringen osv kommer till page2 osv. Vill även kunna lägga in ett till sponsrat inlägg på en specifik position.
Följdfråga på ovan: ska föra in infinite scroll, men fungerar inte när jag har fler loopar?Så min fråga är om jag kan åstadkomma detta i endast 1 loop? Eventuellt med nån reorder(usort?) av posts’en.
Oerhört tacksam för all hjälp jag kan få. Fråga gärna om jag beskrivit detta dåligt.
-
You did not specify a blog address or reason for posting when you created this topic.
This support forum is for blogs hosted at WordPress.com. If your question is about a self-hosted WordPress blog then you’ll find help at the WordPress.org forums.
If you don’t understand the difference between WordPress.com and WordPress.org, you may find this information helpful.
If you forgot to include a link to your blog, you can reply and include it below. It’ll help people to answer your question.
This is an automated message.
- Ämnet ’Flera loopar, absolut position i array’ är stängd för nya svar.