Flickr foton

• Profilbild för Okänd

Hej!
    Går det att lägga in bilder från eget flickr-konto i bloggtrexten, alltså inte i spalten vid sidan om. Jag har försökt men inte lyckats. Om det ska gå – vad bör jag då tänka på för att få det att fungera???

• Profilbild för Okänd

Gå in på din bild på Flickr du kan ju välja storlek klipp ut hela den koden.
    Sen när du skriver ditt inlägg har du uppe på kanten två flikar ”Visuell” o ”HTML” klicka på HTML klistra in flickr koden där du vill ha bilden. Klicka nu på Visuell och din bild bör synas.

Det funkar hos mig.

• Profilbild för Okänd

Nja, bara ett rött kryss syns då jag gör som du säger. Html kod syns inte heller då jag trycker fliken för att välja detta. Nå, väljer då ”img” och lägger in bildens url i rutan som dyker upp. Men endast krysset och bildnamnet syns dessvärre. Inställningen i flickr är den att ”anyone” ska kunna se bilden – kan det vara någon annan inställning i flickr som ska justeras, tro?

Bilderna på amaryllis och papegoja på din blogg – är det bunkrade på flickr?? Den bloggande novisen tackar för gensvaret ovan. Kan du ge mer tips är jag förstås tacksam.

• Profilbild för Okänd

Va skumt. Så gott som alla bilderna i min blogg ligger på Flickr.

Inställningen på flickr spelar ingen roll. Jag har länkat till bilder som är dolda/privata för andra.
    Har du egen WP eller har du på wordpress.com.

• Profilbild för Okänd

Det slog mig just att du kanske skriver dina inlägg i rutan QuickPress där finns nämligen inte flikarna jag snackar om.

Gå till ”INLÄGG” i din menu i Kontrollpanelen, klicka på Lägg till nytt där får du fram det jag talar om. Samt massa andra funktioner.

Håller en tumme.

• Profilbild för Okänd

Hej mischy,
    nu vet jag att det ska gå utifrån det du sagt. Jag försökte med en bild emn lyckades inte då (jobbar på wordpress.com, inte i rutan QuickPress). Jag får hålla på och testa ett tag när jag har gott om tid, så ska det nog lyckas till slut. Tack vare dej vet jag ju nu att det SKA gå.
    Heder och hyvens!

• Profilbild för Okänd

En annan fråga om Flickr. Var hittar jag nånstans där jag kan få mina Flickr-bilder i sidopanelen?

• Profilbild för Okänd

Utseende—> Gränssnittskomponenter: Klicka på den som heter Flickr
    Klicka på Redigera lägg in din RSS feed från flickr
    Klicka på klar

Scrolla ner i botten bland dina gränssnitt/widgets klicka på Spara ändringar.

Nu ska du kunna se dina bilder i sidofältet.

• Ämnet ’Flickr foton’ är stängd för nya svar.